omdraaien van harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvessen

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
sinds kort heb ik een extra hd in mijn pc gezet en dat gaat allemaal prima. Ik heb hem in een rekje gehangen zodat die op cd plaats zit waar normaal een 2e cd-rom in hoort. maar ik wil er binnenkort een brander inzetten dus moet die schijf daar weg. Ik heb nog een plekje vrij in de pc waar die hd kan, maar als ik die daar wil vastschroeven moet die ondersteboven...

Mag dat???

Of kan ik hem dan beter met dubbelzijdig tape vastzetten of zo?

alvast bedankt

Greetz kor

omdat anders de gaatjes voor schroefjes in de hd en de kast niet op de gelijke hoogte zitten.

als ik hem ondersteboven leg zitten ze dat wel....

Greetz Kor

Geplaatst door kvessen
omdat anders de gaatjes voor schroefjes in de hd en de kast niet op de gelijke hoogte zitten.

als ik hem ondersteboven leg zitten ze dat wel....

Greetz Kor

Maakt niet uit in principe, tenzij je een HD-koeler gebruikt...

eeh, hd koeler???

ik heb echt geen flauw idee wat dat is. Maar voor de duidelijkheid: het gaat om een 1.6 gig schijf.

Greetz Kor

Geplaatst door kvessen
eeh, hd koeler???

ik heb echt geen flauw idee wat dat is. Maar voor de duidelijkheid: het gaat om een 1.6 gig schijf.

Greetz Kor

Nee dus.

Een HD-koeler is bedoeld voor snelle en grote schijven. Dat is die 1.6GB absoluut niet. :D

maar, ik hoor nu van allemaal kanten verschillende dingen. De een zegt: nee niet doen want je weet niet wat de zwaartekracht ermee doet.
de ander zegt: nee niet doener kan stof inkomen.
weer een ander zegt: kan niet op de kop maar wel op z'n kant.
en nu word er weer gezegt: ja kan.

eeh, ikke niet meer weten....

heb je hier ervaring mee muurhond???

Greetz Kor

Van stof heb je altijd wel last (ook met andere hardware), dus dat gaat niet op.

Zwaartekracht? Dat maakt echt nix uit. Als je em op zijn zij legt, dan heb je precies etzelfde verhaal als wanneer je em op de kop bevestigd.

Je moet zorgen dat ie in ieder geval hangend wordt bevestigd (dus in de rack met schroefjes), en hem niet zo los in de kast leggen.

sorry dat ik zo door blijf zeuren, maar goed ik wil overal heeeeel zeker van zijn....

met wat voor achtergrond beantwoord je deze vraag? heb je hier inderdaad ervaring mee of weet je gewoon veel van pc's. dit is niet dat ik niet vertrouw op iemand z'n antwoorden maar ik zoals ik al zij, ik wil overal zeker van zijn

Greetz kor

Maakt helemaal niets uit.
Mijn harde schijf staat rechtomhoog in de kast met boven kant naar buiten gericht.

Geplaatst door kvessen
sorry dat ik zo door blijf zeuren, maar goed ik wil overal heeeeel zeker van zijn....

met wat voor achtergrond beantwoord je deze vraag? heb je hier inderdaad ervaring mee of weet je gewoon veel van pc's. dit is niet dat ik niet vertrouw op iemand z'n antwoorden maar ik zoals ik al zij, ik wil overal zeker van zijn

Greetz kor

Heb hier een oude P1 100Mhz met een 1,2Gb harddisk die op zijn zij ligt in de kast.

Geen problemen gehad tot nu toe en het draait al zo vanaf december vorig jaar.

Mijn HDD hangt aan 2 schroefjes op de plaats waar normaal een cdrom speler hoort te zitten.. dus in jou geval is het totaal geen probleem. :)

Toch grappig dat er mensen zijn die van het ''standaard'' afwijken.

Ik heb etzelfde verhaal als Breezer. Dit komt omdat aan mijn ''hoofdschijf'' en koeler is bevestigd die de ruimte inneemt van de plaats voor een 2e HD.

Als het je gerust kan stellen...
Heb, zoals jij het wil gaan doen, ook wegens ruimte gebrek, een HD op z'n kop in een PC gemonteerd.
Loopt al een jaar zonder problemen.

nou, dit heeft me wel overtuigd :-)

alle mensen bedankt en ik zal hem er even omgekeerd inhangen.

Greetz Kor

Geplaatst door kvessen
nou, dit heeft me wel overtuigd :-)

alle mensen bedankt en ik zal hem er even omgekeerd inhangen.

Greetz Kor

Je moet hem wel even op zijn kop gaan formateren...;)

Klinkt misschien gek, maar je kan hem ook gewoon hangen en vastplakken met dubbelzijdig plakband, heb ik ook wel eens gedaan, toen had ik een 5 1/4 inch hdd en had ik geen ruimte meer voorr, heb hem toen bovenaan geplakt met dubbelzijdig plakband, zat als een huis, heeft een paar jaar gehangen

daar heb ik ook nog over zitten denken, maar dat kan niet omdat als ik de kap van de pc afhaal, ook echt de hele kap eraf komt. dus dat is geen optie. Ik denk dat ik hem dan maar gewoon omdraai en vastzet in de daarvoor bestemde plek. of, en dat kan ook nog, zelf even gaatjes op de goede hoogte maken.

Greetz kor

Ik heb mijn 2de HD aan de bodem van mijn kast vastgeschoefd staat dus op zijn kant moest wel ff twee gaatjes boren (in de kast) daarvoor maar werkt verder prima !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan