Omegasearch

Status
Niet open voor verdere reacties.

scooby

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Hallo allemaal, ik wordt sinds een dag of 14 helemaal zot van omegasearch startpagina. Deze pagina wil ik niet maar ik krijg hem niet weg.
Heb ad aware 6.0 gedraaid en spybot die vinden wel het nodige maar geen resultaat.
Ik zie hier als nieuweling kreten staan zoals hijackthis Wat kan ik hiermee ???
Ik hoor er wel van hoop ik alvast bedankt.:thumb:

Om van alle ellende af te zijn kun je onder xp je startpagina vast laten staan door onderste opdracht uit te voeren:

Eerst je goede startpagina instellen en toepassen aanklikken niet sluiten maar dan op start in de onderste menubalk klikken en dan uitvoeren klikken, hier gpedit.msc intypen dan oke klikken daarna kom je in een scherm waar gebruikersconfig. staat daaronder staan : beheersjablonen, dat klik je aan, open windows onderdelen dan op de tekst van internetexplorer klikken dan zie je een regel met de tekst: het wijzigen van de instellingen voor de startpagina uitschakelen, deze klik je aan en klik je op INSCHAKELEN en daarna op toepassen
Nu sluit je alles en ga je opnieuw naar internetopties in het config. scherm als het goed gegaan is dan is bij algemeen je startpagina gebeuren grijs geworden en kan daar niks meer veranderd worden.

@Raisa, dat is een tijdelijke oplossing (wel heel mooi gevonden:thumb: ) maar de oorzaak is toch spyware en kan heel gemakkelijk verwijderd worden met een hijackthis log;)

@ Tanja

Een hijackThis-Log is inderdaad de oplossing hier om het probleem met de omegasearch startpagina op te lossen.
Nadien kan Scooby misschien zijn favoriete startpagina vastzetten...

Btw...hoe je de startpagina moet vastzetten heb ik ook ergens gelezen hoor...:o

Hallo Maikel.
Ik heb net de boel gescand met ad aware 6.181 zoals beschreven. Vier files gevonden (alweer) en verwijderd.
Daarna Hijack This gebruikt en opgeslagen en hopelijk op de goede manier hier aangeplakt.

Ik las ook dat je evt onnodige startup items wilt verwijderen. Ik hou me aanbevolen.

Bedankt :thumb:

Scooby, je kunt beter zelf niets fixen. Je kunt in dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=161468 je log "plakken" en de experts zullen je daar antwoord geven.:)

Dat is namelijk het verzameltopic voor alle logs om het voor de experts wat overzichtelijker te maken.

Dus niet als bijlage, maar even open daar neerzetten.(bv in kladblok openen en knippen en plakken gebruiken)

Laatst bewerkt:
:D kan gebeuren. Als het goede antwoord maar komt toch:) Wie het geeft maakt niet uit.

@ Tanja

Volledig mee eens...

Off topic: effe datum en uur opschrijven want het gebeurt niet zo dikwijls dat ik het met een hollandse meid eens ben... :p

Scooby, ik zie dat je je log in het juiste topic geplaatst hebt:thumb: Nu maar afwachten.

Ps. In dat topic komen nog meer logs en antwoorden, dus je zult je antwoord misschien even moeten zoeken.:)

Bedankt

Iedereen alvast bedankt, en hoe ik bij mijn antwoord kom zie ik wel hoop ik.
Moet eerlijk zeggen nog nooit zoveel tips in zón korte tijd gekregen.
Als ik het antwoord terug heb horen jullie ervan.

groeten:thumb:

Nog een tip! Aangezien alle logs in dat topic komen krijg je tig mailtjes waaronder het antwoord voor jou. Als je klaar bent in dat topic en je bent al die andere antwoorden zat, dan kun je in je mail die je over dat topic krijgt onderaan aangeven dat je geen berichten meer wilt ontvangen van DAT topic.;)

Succes! en we wachten af.

Laatst bewerkt:
Ik las dat het gelukt was en dat je moest uitzoeken hoe je geen antwoorden meer kreeg van dat topic. Dat staat boven dit bericht uitgelegd.:D

Geplaatst door Tanja1968
Ik las dat het gelukt was en dat je moest uitzoeken hoe je geen antwoorden meer kreeg van dat topic. Dat staat boven dit bericht uitgelegd.:D

Bedankt Tanja, de boel is hier opgelost en ga nu nog een keer proberen om van al die mail af te komen.
Moet zeggen ik heb in korte tijd veel geleerd en ook nog nooit zoveel reacties gehad.

Langs deze weg iedereen bedankt voor de goede zorgen.

Zjoske (scooby):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan