OMG... ik kan mijn System32 map niet vinde...

Status
Niet open voor verdere reacties.
buffy zei:
Hoezo? Dat vinkje kun je altijd terug plaatsen. Als system32 verborgen is door een attributie-probleem, fix je dat meestal alleen maar door inderdaad 'veel ineens' te doen. Dus -a -h -r -s, allemaal tegelijk.
Hier ben ik het niet mee eens.

Wat heeft de optie "verborgen bestanden" te maken met de optie read-only: Helemaal niks.

James007 zei:
Maar als je het attribuut van een map naar read only zet... dan lijkt het me toch logisch dat de bestanden in de map (niet de subfolders en bestanden in subfolders) dat attribuut krijgen?
Ik zie niet waarom dat logisch zou zijn. :confused: Het is volkomen normaal dat de map system32 read-only is, maar een heleboel bestanden in die map dat niet zijn. Volgens jouw redenering zou het zo zijn dat als de map read-only is, dan alle bestanden daarin (in die map) dat automatisch ook zijn. Zo is het dus niet. De atrributen van een bepaalde map zijn niet automatisch ook de attributen van de bestanden (of submappen) die zich in die map bevinden. En dat is maar goed ook. :)

buffy zei:
Ik zie niet waarom dat logisch zou zijn. :confused: Het is volkomen normaal dat de map system32 read-only is, maar een heleboel bestanden in die map dat niet zijn. Volgens jouw redenering zou het zo zijn dat als de map read-only is, dan alle bestanden daarin (in die map) dat automatisch ook zijn. Zo is het dus niet. De atrributen van een bepaalde map zijn niet automatisch ook de attributen van de bestanden (of submappen) die zich in die map bevinden. En dat is maar goed ook. :)

Zeker..

Overigens:
Geeft een bestand of aantal bestanden op voor de bewerking met attrib
/S Verwerkt overeenkomende bestanden in de actieve map en alle submappen.
/D Verwerkt ook mappen.
Dus dat moet je wel degelijk specifiek opgeven.

Alleen vraagt mij zich af: waarom was de map zo 'erg hidden', standaard is deze dat niet.
Toevallig met tooltjes zitten spelen?

rve123 zei:
Probeer even het volgende:

Ga naar start->uitvoeren en typ het volgende dikgedrukte in: cmd
Klik nu op OK.

Zet het volgende dikgedrukte neer:
attrib -s -h %systemroot%\System32

:D

XP_PC zei:
Zeker..

Overigens:

Dus dat moet je wel degelijk specifiek opgeven.

Alleen vraagt mij zich af: waarom was de map zo 'erg hidden', standaard is deze dat niet.
Toevallig met tooltjes zitten spelen?

Ik had op deze forums ook iets gelezen van dat een virus dit ook kan aanrichten;)

Bank$ zei:
Ik had op deze forums ook iets gelezen van dat een virus dit ook kan aanrichten;)

Ongetwijfeld om zichzelf te verbergen.
Als je dat vermoeden hebt zou ik dit maar even goed controleren ;).

XP_PC zei:
Ongetwijfeld om zichzelf te verbergen.
Als je dat vermoeden hebt zou ik dit maar even goed controleren ;).

heb al een volledige scan gedraait, maar niets gevonde:(

@ Mumzel,

is niet hetzelfde als

attrib -a -h -r -s c:\windows\system32

@ Bank$,

Niet zozeer een "virus", maar we kennen inderdaad wel een rootkit die ervoor zorgt dat de System32 map onzichtbaar wordt. Die rootkit maakt zelfs alle bestanden en mappen met "system" in de naam onzichtbaar. Zie bijvoorbeeld: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=11620

Laatst bewerkt:
Dan doen we de test.

Ik heb een map "il divo" met liedjes van de groep "il divo". De bestanden in deze map zijn NIET read-only. Ik ga naar de eigenschappen van de map "il divo". Ik klik daar "read only" aan. De computer vraagt mij zelfs wat ik wil doen met de bestanden in de map:
readonly-all.gif

Dit bewijst nogmaals dat het attribuut van de map het attribuut van de bestanden bepaalt indien optie 2 genomen wordt.

Ik klik op ok en alle bestanden in de map zijn read only geworden.

Conclusie: Via het attribuut van een map verander je wel de attributen van de bestanden in die map, als je de 2de optie kiest. :D We hebben allebei gelijk dus.

James :)

Laatst bewerkt:
buffy zei:
@ Mumzel,

is niet hetzelfde als

attrib -a -h -r -s c:\windows\system32

Komt uit een andere thread, RVE voelde zich genegeerd ;).

James007 zei:
Dan doen we de test.

Ik heb een map "il divo" met liedjes van de groep "il divo". De bestanden in deze map zijn NIET read-only. Ik ga naar de eigenschappen van de map "il divo". Ik klik daar "read only" aan. De computer vraagt mij zelfs wat ik wil doen met de bestanden in de map:
readonly-all.gif

Dit bewijst nogmaals dat het attribuut van de map het attribuut van de bestanden bepaalt indien optie 2 genomen wordt.

Ik klik op ok en alle bestanden in de map zijn read only geworden.

Conclusie: Via het attribuut van een map verander je wel de attributen van de bestanden in die map, als je de 2de optie kiest. :D We hebben allebei gelijk dus.

James :)

Dit komt voor uit de GUI van Windows. Standaard wordt alleen de hoofdmap gewijzigd, jij kan dan (om het makelijker te maken) de submappen/files ook wijzigen.

James007 zei:
Nee, we hebben niet allebei gelijk. Áls je optie 2 kiest, dán gaat Windows de attributen van allle bestanden in die map veranderen. Vanzelfsprekend. Maar de attributen van die bestanden zijn niet afhankelijk van de attributen van de map waar ze in staan. Dat is niet zo, maar áls jij aangeeft dat de bestanden dezelfde attributen moeten krijgen dan gaat Windows dat voor je veranderen. Doet niets af aan het feit dat of een map read-only staat, los staat van de vraag of de bestanden daarin read-only zijn of niet.

Maar waar het om ging was: het veranderen van het read-only karakter van de map System32 via het commando dat ik aangaf (en dat trouwens het probleem van de TS oploste). Dat heeft géén invloed op het read-only karakter van de bestanden in de system32 map.

buffy zei:
Nee, we hebben niet allebei gelijk. Áls je optie 2 kiest, dán gaat Windows de attributen van allle bestanden in die map veranderen. Vanzelfsprekend. Maar de attributen van die bestanden zijn niet afhankelijk van de attributen van de map waar ze in staan. Dat is niet zo, maar áls jij aangeeft dat de bestanden dezelfde attributen moeten krijgen dan gaat Windows dat voor je veranderen. Doet niets af aan het feit dat of een map read-only staat, los staat van de vraag of de bestanden daarin read-only zijn of niet.

Maar waar het om ging was: het veranderen van het read-only karakter van de map System32 via het commando dat ik aangaf (en dat trouwens het probleem van de TS oploste). Dat heeft géén invloed op het read-only karakter van de bestanden in de system32 map.
Dus -r is laten we zeggen optie 1, die enkel het attribuut van de map verandert.

Dat is dan uitgeklaard. Slaapwel! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan