• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omgaan met punt en komma in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJOonk

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2017
Hallo,

Ik probeer m.b.v. VBA een geldbedrag naar een Excelsheet te schrijven. Dit gaat op zich wel goed, behalve wanneer ik een komma gebruik. Dan laat mijn Excelsheet zien dat mijn getal als tekst is opgeslagen.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met bijvoorbeeld 'Format' in mijn code, maar kom er niet verder mee. Ik loop hier tegenaan bij de initiële invoer in mijn formulier als bij het wijzigen van gegevens.

Kan iemand mij helpen hoe ik moet omgaan met punten en komma's in mijn geldbedragen?

Bekijk bijlage The Money Sheet V4.xlsm

mvg,
Henk

N.B. Ben een beginner op gebied van VBA...

Voer de kommagetallen in met een punt in de textboxen.
Met de punt van je numerieke toetsenblok werkt het prima.

Moi Harry,

Die invoer werkt inderdaad, maar kan ik de invoer in de code ook op een bepaalde manier afdwingen?

Ik zou de gebruiker graag zonder tekst en uitleg een bedrag in willen laten vullen. Nu moet ik erbij vermelden dat er alleen met een punt ingevoerd kan worden.

Daarnaast kan het formulier ook de waarden ophalen uit de excelsheet en dan worden ze met een komma in het formulier getoond. Wanneer ik de gebruiker dan alles opnieuw moet laten invoeren met een punt, werkt het niet zo lekker.

gr,
Henk

Moi Henk,

bijvoorbeeld.
Code:
'Invoeren waarden naar database
        Addme.Offset(, -1).Resize(, 8) = Array(DataSH.Range("Z2").Value + 1, txtOmschrijving_1.Value, CDate(txtDatum_1.Value), Replace(txtBedrag_1.Value, ",", "."), Replace(txtBTW_bedrag_1.Value, ",", "."), txtBTW_1.Value, Replace(txtTotaalbedrag_1.Value, ",", "."),IIf(btnInkomsten_1.Value, "Inkomsten", "Uitgaven"))

'sorteer op datum

Laatst bewerkt:
Het beste maak je het zo, dat de gebruiker het decimaalteken kan gebruiken dat de gebruiker gewend is.

Harry, bedankt voor de code. Dit werkt mooi!

@jkpieterse: Ook bedankt voor de link. Ik heb hem in mijn Favorieten gezet en ga het de komende tijd eens goed bestuderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan