Hoi okedesiree,
Google hecht grote waarde aan trefwoorden die in de <title>, de pagina-omschrijving en de koppen <h1>, <h2> enz. op de pagina staan. Zijn die trefwoorden ook nog eens hetzelfde, dan denkt de zelfdenkende Google-bot: "Ah, die woorden komen zo vaak voor, dan zal die pagina daar wel over gaan; en dan scoor ik 'm hoog voor die trefwoorden".
Dus belangrijk om de trefwoorden waarop je gevonden wilt worden, goed in de <title>, omschrijving en koppen te zetten.
Neem de homepage:
HTML:
<title>MulTalent | Uw flexibele student</title>
Nu is "Uw flexibele student" een hele leuke slogan, maar weinig mensen zullen in een Google-zoekvensterje intikken "flexibele student" (en wie dat doet, krijgt zo'n
26.000 resultaten; daar kom je niet zomaar op de 1e resultatenpagina te staan!). En op "MulTalent" zoeken doen alleen mensen die de naam al kennen, en eigenlijk al weten wie ze zoeken. Nieuwe klanten krijg je daarmee dus niet.
- Je zou ervan kunnen maken:
HTML:
<title>MulTalent | Uw flexibele student voor hulp, dienstverlening en klussen buiten kantoortijd in Rotterdam en omgeving</title>
Een pagina-omschrijving op de homepage ontbreekt. Dat is een <meta> (in de <head> van de pagina) met een korte zin die vertelt waar de pagina over gaat, bv.:
HTML:
<meta name="description" content="MulTalent is uw flexibele student, 's avonds en in de weekends beschikbaar in de regio Rotterdam, Dordrecht, Ridderkerk, Barendrecht. Voor o.a. oppas, huishoudelijke hulp, tijdelijk werk en klussen." />
Zoekt iemand dan op "oppas Ridderkerk" of "hulp bij klussen Barendrecht", dan heb je meer kans dat Google en de zoekers je vinden.
De <h1>-kop is erg belangrijk. Er staat nu (als "element-invisible")
HTML:
...
<h1 id="site-name" class="element-invisible">
<a href="/" title="Home" rel="home"><span>MulTalent</span></a>
</h1>
Maar "MulTalent" is niet echt een trefwoord waarop men je moet kunnen vinden.
Het kan bv. worden (toch invisible, dus mag een langere zin zijn!):
HTML:
...
<h1>Zoek niet meer! MulTalent is uw flexibele student voor hulp, dienstverlening, tijdelijk werk en klussen buiten kantoortijd</h1>
Zo is het woord "zoek" er ook ingefrommeld > voor mensen die "ik zoek student voor hulp" intikken in hun zoekvenstertje.
De belangrijke <h2> zegt nu: "Welkom bij MulTalent, uw flexibele student!". Maar de trefwoorden staan in de volgende zin, die een gewone <p> is:
HTML:
<p>Op zoek naar een tijdelijke kracht voor 's avonds of in het weekend?</p>
<p>Stop dan nu met zoeken! Bij MulTalent bent u aan het juiste adres.</p>
Daar zou ik dan ook een <h2> van maken:
HTML:
<h2>Op zoek naar een tijdelijke kracht voor 's avonds of in het weekend?<br />
Stop dan nu met zoeken! Bij MulTalent bent u aan het juiste adres.</h2>
Met css kan je de stijl van deze <h2> naar smaak aanpassen: grotere letter of niet, vet of niet, cursief, kaderrandje er omheen, enz.
============
Andere pagina's:
Om Google meer trefkans te geven: per pagina een andere <title>, description en <h1>: weer met trefwoorden!
Nu bv.:
HTML:
<title>Over ons | MulTalent</title>
Maar niemand zal zoeken op de woorden "MulTalent" en "Over ons". Dus bv.:
HTML:
<title>MulTalent | Over ons: studente geneeskunde voor klussen als kinderoppas, hond uitlaten, schoonmaken, hulp bij feesten en evenementen.</title>
enz.!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
www.multalent.nl hebt veroverd, en wat in de pagina's hebt veranderd. Wat hierboven staat, is gebaseerd op de oude versie - maar ik geloof dat het trefwoorden-gebruik hetzelfde is.
PS-3: Op de homepage staat rechts onderaan: "Read more", wat naar een pagina met het inlog-venstertje gaat, maar verder niets more te readen geeft.