Omhoog schuivend formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Hallo,

Ik gebruik in een database formulieren met een formulierkoptekst. Nu heb ik het probleem dat bij het openen van een bepaald formulier, het detailgedeelte naar boven onder de formulierkoptekst schuift. Door simpel op de Page Down toets te duwen schuift het weer omlaag. Ik vind dit echter niet netjes en begrijp ook niet waarom het gebeurd.
Ik heb dus 2 vragen. Waarom gebeurd dit? Is de Page Down toets te manipuleren in VBA?

bij voorbaat dank
Wim Janssen

Hallo Charles,

Ja werkt, dank je. Het probleem is opgelost alhoewel ik nog steeds niet begrijp waardoor het ontstaat.

met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Je formulier detailsectie is te groot; als je het formulier groter maakt (langer dus) en opslaat (<Ctrl>+<s>) zal hij niet meer schuiven. Heb je ook geen Sendkeys nodig...

Hallo Michel,

"Je formulier detailsectie is te groot; als je het formulier groter maakt (langer dus) en opslaat (<Ctrl>+<s>) zal hij niet meer schuiven. Heb je ook geen Sendkeys nodig..."

Je schrijft dat de detailsectie te groot is en dat ik hem nog groter moet maken. En te groot voor wat? Ik heb een hoop formulieren die groter zijn dan de schermresolutie en die schuiven niet.

met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Het formulier in de formulierweergave is te klein t.o.v. de detailsectie. Oftwel: de detailsectie is te groot voor de formulierweergave. 't Is maar hoe je er naar kijkt.... Vaak kun je de detailsectie niet verkleinen, omdat je allerlei velden in die sectie hebt staan. De oplossing is dan om het formulier langer te maken. Dat kan alleen als de Randstijl Aanpasbaar is overigens. Heb je een andere stijl, bijvoorbeeld Dialoog of Dun, dan moet je hem tijdelijk op Aanpasbaar zetten, dan de hoogte aanpassen, Lay-out bewaren met <Ctrl>+<s> en dan weer juist instellen in de ontwerpweergave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan