• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omschrijving uit index plaatsen op de werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
aan Wigi

Nog even terugkomened op die spatie Ik zag jou reactie daarop later pas nu dus
Ik heb de tabbladnamen niet handmatig ingevuld die zijn via een macro gegenereerd In mijn echte programma staat dan ook nergens een spatie voor alleen achter DB Ik heb het op een paar regels getest en het werkt wel als ik dus doe wat je melddedoor in de verborgen kolom op c1 er handmatig nu een spatie voor te zetten maar in mijn hele programma staan in kolom c Nergens spaties voor Dat ik nu handmatig die kolom c moet gaan voorzien van een spatie er voor jij had daar kritiek op maar ik had en heb dat immers helemaal niet maar nu moet ik het wel doorvoeren en dat begrijp ik eigenlijk niet.Dat ik nu iets moet doen waar je kritiek op hebt en dat is ook terecht zo zou ik het ook niet willen
Je had me trouwens gevraagd staat in DB 1 een spatie Daar had ik jmet ja op geantwoord want die staat er immers toch ook het is DB spatie 1 en als je gevraagd had of er een spatie voor stond had ik je met nee geantwoord
Het blijft voor mij toch een vreemd raadsel Omdat ik in mijn hele programma nergens spaties voor hebstaan en dat ik ze nu wel moet gaan plaatsen!!!!!!!??
Kun jij mij nog aangeven waar je die spatie voor de DB hebt ontdekt in mijn bestandM.vr.gr.
Wim135

Kun jij mij nog aangeven waar je die spatie voor de DB hebt ontdekt in mijn bestand

Hmmm, in de tabbladnamen staan toch spaties...

En als die daar door een macro gezet zijn, kan je die macro hier dan eens plaatsen. Dan kunnen we zien of het daar ergens in de code zit.

Indien ja, halen we die voorloopspatie eruit, run je de macro nog eens maar dan zonder spatie vooraan. :thumb:

Wigi

Js die macro die haalt die streek uit Ik kan zrlf die macro niet ontleden en ook wat betreft spsties zie ik niks
Dit is de boosdoener:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
[g1] = ActiveSheet.Name
End Sub
en hij werkt altijd want hij staat in thisworkbook en alles wat je hebt veranderd verandert hij weer terug

Als je dat niet wilt, delete die regels code dan gewoon.

En deze macro is niet de oorzaak. Deze macro zet in cel G1 de naam van het blad. De naam van het blad wordt zelf NIET aangepast. Er moet maw dus nog een andere macro zijn.

Ik heb geen andere macro`+s die ik hier voor grbruik en die macro heeft het ook in g1 gezet als je bijv op g1 handmatig een heel ander woord intypt zet hij er weer de bladtabnaam neer met dus dan die spatie ervoor

Als ik die formule van Rob gebruik heb ik hetzelfde probleem dus dan moet het in die macro zitten die de bladtabs genereert Daar gaat het dan kennelijk fout

Je moet niet enkel bij ThisWorkbook kijken voor macro's.

Kijk of er iets staat bij de code voor de afzonderlijke bladen.

Of eventueel in modules.

Wigi

Om het verhaal kort te maken De macro die de bladtabs genereert die heeft die spatie er in gezet. ik heb dat nu gecorrigeerd en zal de macro opnieuw starten
Ik heb nooit gezien dat dat verkeerd in de macro stond mogelijk dat een vorige gebruiker of de maker ervan dat gedaan heeft en dat heb ik over het hoofd gezien want de tekst DB met een nummer was wel geschikt voor mijn toepassing
Nogmaals bedankt voor je hulp zonder dat we contact hadden, had ik het nu nog niet ontdekt denk ik en het spijt me dat ik je daardoor werk bezorgd heb, wat niet nodig zou zijn geweest
M.vr.gr.
Wim135

Graag gedaan Wim. Mensen helpen, daarvoor zijn wij hier en komen de vraagstellers naar hier :thumb:

Succes ermee en als het nog niet snor zit, start maar een nieuwe topic dan.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan