Omvang (grootte) mdb-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludo48

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2005
Hallo, dit is mss een domme vraag, maar is het normaal dat mijn Access-database dezelfde omvang blijft hebben als enkele jaren geleden ? Enkele jaren geleden had ik 10.000 records, nu heb ik er al 65.000 maar men database blijft even groot, namelijk 76.632 kilobyte. Of is dit normaal ?

Ja is normaal maar 76 Mb is wel groot.

Wat je ook nog wel eens ziet met Access is dat de database met vaste stappen groeit maar met 76 Mb is er ruimte voor groei

Ron

Meestal zie je de omvang van een database inderdaad veranderen in de loop van de tijd. Zolang hij normaal blijft werken is er niet zo veel aan de hand; qua grootte is er nog wel ruimte (2 Gigabyte). Als de grootte van de db constant blijft, werk je misschien met een Frontend-Backend. De frontend bevat dan de formulieren, rapporten etc, en weinig tot geen data. Dat zou kunnen verklaren dat je de grootte nauwelijks ziet groeien; die groei zit dan op een andere database.
Je kunt met <Comprimeren en Herstellen> de db verkleinen. Dan heb je weer een goede indicatie over de feitenlijke grootte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan