• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

omvormen prijslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans4

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2014
Berichten
6
beste,

Ik hem een macro nodig om mijn prijslijsten om te vormen.
in de eerste kolom staat de productnummer, in de tweede kolom een beschrijving.
De productnummer zou naar de tweede kolom verplaatst moeten worden en daarna moet er aan de eerste kolom een S worden toegevoegd.
Zodat er in de eerste kolom een S en de productnummer staan en in de tweede kolom de productnummer zonder S en de beschrijving

MVG, Frans
 
Zet in kolom A de volgende formule, er vanuit gaande dat het productnummer in kolom B staat en de beschrijving in kolom C:
="S" & B1

Anders even een voorbeeldje plaatsen.
 
nee, gaat niet werken want de productnummer staat in kolom a en de beschrijving en B, ook en belangerijk deel is dat het geen formule is maar tekst, want he is om over te zetten in acces en dan staat in de cel van de beschrijving moet de productnummer nog in.
vb
A B
WP200 | vaatwasser
moet worden
A B
SWP00| WP200 vaatwasser
 
Dit is als voorbeeldje wel erg sumier. Ik bedoelde eigenlijk een document. Wat bedoel je met dat het geen formule is?
 
Bekijk bijlage Map1.xlsx
hier is een voorbeeld
in cell A1 en A2 mogen geen formules staan maar de tekst zelf moet er staan, want het is om over te zetten in acces dus eigenlijk heb ik een macro nodig om de tekst te kopieren.
 
Dat is eenvoudig te doen met een macro of met een formule. Maar waarom zou het geen formule mogen zijn? In de cel met de formule staat dan gewoon de tekst die je verwacht. Hoe ga je dat overzetten naar Acces?
 
Laatst bewerkt:
hoe het overgezet wordt naat acces weet ik niet, dat doe ik niet, maar er is mij gevraagd het niet met een formule te doen omdat het dan niet makkelijk over te zetten was.
 
Je kunt deze Sub achter een knop hangen:

Code:
Sub ZetOm()
    Dim MaxReg As Integer
    Dim i As Integer

    MaxReg = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
    For i = 1 To MaxReg
        If Left(Range("A" & i), 1) <> "S" Then
            Range("B" & i) = Range("A" & i) & " " & Range("B" & i)
            Range("A" & i) = "S" & Range("A" & i)
        End If
    Next
End Sub

Als je waarden in A hebt die al met een S beginnen haal je de If controle eruit maar dan moet je er wel op letten die routine niet uit te voeren als hij al 1x gedraaid heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet natuurlijk niet wat je ermee gedaan hebt, maar hij werkt prima. Zie je eigen document met de aanpassing zoals ik bedoelde.

Bekijk bijlage Map1-2.xlsm
 
bedankt man, weet niet waarom hij eerst niet werkte, maar nu doet ie het
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan