• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzet op basis van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien124

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Besturingssysteem
mac OS / Win 11
Office versie
MS 365 op een Mac en excel 2016/ Win office 365
Ik zou graag in cel C3 van het blad "omzet cijfer maand" de omzet willen zien uit cel E32 van hetzelfde blad wanneer ik voor de datum kies in cel B5 in blad "kassa tellen"
moet het mee veranderen.

Dus kies ik voor 2-12-16 en heb ik in cel E32 een omzet van 600 euro dan moet er in cel C3 diezelfde omzet staan. maar ook wanneer je 12-12-16 kies dan moet ook he getelde geld veranderen.Bekijk bijlage Kassa + Omzet .xlsx

zie bijlage voor het bestandje.

Herlees uw vraag even.
Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn, dit bericht is al een aantal keer bekeken. Maar ook ik snap niks van de vraagstelling.
Mijn vermoeden is dat je de dag inkomsten wilt wegschrijven naar omzet cijfer maand?

Sorry voor mij onduidelijkheid ik zal proberen het beter en duidelijker te formuleren.
ik wil dus graag dat de totaal omzet van het eerste blad( Kassa tellen) in het tweede blad (Omzet cijfer maand) ingevuld wordt rekeninghouders met de datum die er gekozen wordt.

Hoop zo dat het oké is

vul in je voorbeeld eens in wat er WAAR moet komen te staan...

Het bedrag van "Kassa tellen' moet achter de datum van B5 in tab 'Omzet ...' komen en daar blijven staan zodat er in tab Kassa.... weer nieuwe gegevens kunnen ingevuld worden..

Simpel hé

Dan moet ik helaas afhaken.
Het zal via VBA moeten gebeuren

Dan moet ik helaas afhaken.
Het zal via VBA moeten gebeuren

Dat verwondert mij gezien de complexe formules die je soms uit je hoed tovert.
Lijkt mij lastiger dan VBA-oplossingen.

stukje vba
Code:
Sub kopieer_kassa()
Sheets("Omzet cijfer maand ").Cells(Application.Match(CLng(Sheets("Kassa tellen ").Range("B5")), Sheets("Omzet cijfer maand ").Range("B3:B31"), 0) + 2, 3) = Sheets("Kassa tellen ").Range("E32")
End Sub

beste pasan. Bedankt maar hoe krijg ik dit werkende ik heb nooit met een vba code gewerkt. Zou je het in dat excel bestandje willen zetten zodat ik kan kijken of het dat is wat is bedoel. Alvast enorm bedankt.

@Cobbe
Dat verwondert mij gezien de complexe formules die je soms uit je hoed tovert.
Lijkt mij lastiger dan VBA-oplossingen
.
Ik slaag er maar niet in om er eens aan te beginnen.

Pasan top ik heb het Bedankt . Klein vraagje kan dit ook automatisch gebeuren zonder de sneltoetsen te moeten gebruiken. Dus zoals een formule gelijk het daar plaatsen wanneer je de datum veranderd?

En wat als je eerst de datum veranderd en dan pas de bedragen? Zulke "vergissingen" gaan vervelen
Je kunt ook een knop op het blad plaatsen en de code daar achter plaatsen, alleen veranderd af en toe het formaat van een knop (Why?) en kun je deze weer niet terug vinden en zul je in code ervoor moeten zorgen dat het formaat goed blijft.
Verschillende manieren om iets te bewerkstelligen, overdenk het nog eens en als je zeker weet wat voor jou het beste werkt en je kunt het niet zelf, dan wil ik dat met plezier hier voor je neerzetten in een voorbeeld bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan