• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetberekening per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentdelbos

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Hallo allen,

Ik worstel even met een probleem, waar ik niet uit kom. Mij is gevraag een overzicht op te stellen om de omzet per medewerker per week inzichtelijk te maken.

Een medewerker van ons bedrijf zit voor een bepaald tarief en voor een bepaalde periode op opdracht. Ik wil berekenen wat de medewerkers elke week genereren qua omzet. Ik heb de totaalgegevens wel kunnen berekenen, maar ik kan de vertaalslag naar wekelijks niet goed maken, daarom vraag ik jullie om hulp.

Ik heb in de bijlagen het Excelbestand gevoegd waar ik aan werk (met fictieve gegevens;))

Dus wat ik eigenlijk wil is dat Excel de datums (begin en eind) zodanig herkent, dat hij deze aan de weken kan koppelen. Dus als ik zeg:
Begindatum = 4-1-2010 en de eindatum = 22-01-2010, dat hij weet dat dit week 1,2 en 3 beslaat en zo de omzetgegevens kan berekenen (de uren per week en tarief zijn immers genoemd).

Het mooiste zou zijn dat Excel dan ook halve weken herkent. Wanneer de einddatum bijvoorbeeld 20-01-2010 is, dat Excel weet: dat is week 1, 2 en 3 (maar uit week 3 slechts 3 dagen)
Groeten,
Werner

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik snap het nut en de logica niet echt, of ik begrijp je vraag verkeerd.

Je maakt een berekening over een totaal periode, eventuele vakantie dagen trek je af van een totaal periode. De uitkomst per week is dan gelijk. met andere woorden omzet week 1 is gelijk aan 2, 3 enz. De enige uitzondering is de laatste week als dat een gebroken week is.

Beste Vincent,

Met deze gegevens is het niet mogelijk om de omzet over de weken te verdelen.
Wanneer zijn de vrije dagen geweest ? Week 2 of week 3 etc.???

Met de functie : weeknummer is het wel mogelijk om te bepalen in welke week de start en het eind van de opdracht vallen. Met de functie : netto.werkdagen is het mogelijk om het aantal werkdagen tussen begin en het einde te bepalen.

Maar het grote probleem zijn denk ik de vrije dagen.

Beste Revdutchie,

Deze opmerking is niet helemaal terecht. Ik zie namelijk wel enig nut in deze opzet.
Door per week te gaan kijken wat de omzet is, daarbij rekening houdend met vakantiedagen, kan er een liquiditeitsprognose gemaakt worden. Als een werknemer 3 weken met vakantie is zal er na verloop van tijd geen betalingen binnen komen. Is best handig om dat vooraf te weten. En ik denk nu eenmaal niet zo snel dus mijn reactie komt iets later, had die van jou nog niet gelezen.

@Gelens

Naprater :p:p:p:p:p

PS Al een besluit genomen mbt het VBA boek ?

Beste Revdutchie,

Deze opmerking is niet helemaal terecht.

He, rustig rustig, het was maar een grapje !! SORRY

Wat betreft het nut van weekomzetten ben ik het helemaal met je eens. Wat ik bedoelde is dat de huidige opzet van TS niet klopt omdat bij vakantie/snipper en noem het maar op dagen dat niet per week uitsplitst. Zodra TS dat wel gaat doen heeft hij zeer waarschijnlijk ook meteen de vraag opgelost, als je snapt wat ik bedoel.

Hallo Revdutchie,

Ik ben volkomen rustig. Zag het ook niet als een "aanval".
De opzet is inderdaad niet handig.

Maar hoe zit het met het VBA boek. Het boek wat jij voorstelde is ondertussen besteld. Hopelijk heb ik er ook iets aan.:thumb::thumb::thumb:

He, rustig rustig, het was maar een grapje !! SORRY

Wat betreft het nut van weekomzetten ben ik het helemaal met je eens. Wat ik bedoelde is dat de huidige opzet van TS niet klopt omdat bij vakantie/snipper en noem het maar op dagen dat niet per week uitsplitst. Zodra TS dat wel gaat doen heeft hij zeer waarschijnlijk ook meteen de vraag opgelost, als je snapt wat ik bedoel.

Ik weet zeker dat jij wat hebt aan het boek, als het bij BOL hebt besteld moet je hem al bijna binnen hebben.

Wat betreft het boek wat snb aanrade, ik heb vandaag een beetje een offday. Te laat geworden gisteravond met darten :-) dus ik heb nog niet gekeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan