• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetten rapport naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
162
Een rapport moet worden omgezet naar een tabel.

In rapport zit getallen en tekst. De getallen kunnen 4, 5 en 6 cijferig zijn.
Met 3 mogelijkheden is voor mij net 1 teveel. Met links 6, kan ik daarna nog omzetten in een waarde en dan kan ik nog de lengte tellen 5 of 6.
Omdat ook nog de getal met een lengte van 4 voorkomt, lukt het niet meer. Zou mooi zijn al er iemand een oplossing weet. Ik zie het even niet.

Doel zie laatste kolom
481210 Afschr.kstn. gebouwen 481210
20040 kostenplaats1 20040
20050 kostenplaats2 20050
9571 kostenplaats3 9571

Is dit met een formule te scheiden. Ik heb al veel hier gezien, maar ik kom er even niet uit. Ik heb bestand toegevoegd en wat ik reeds gedaan heb.
 

Bijlagen

  • Helpmij Rapport omzet naar een tabel.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Code:
=--MID(A10;1;FIND(" ";A10))
Eventueel even vertalen
 
Bij scheiden van dit soort type gegevens kun je prima werken met links en rechts alleen heb je op de plek van het aantal posities ook een formule nodig die zoekt naar de spatie

voor het getal
=LINKS(A10;VIND.ALLES(" ";A10)-1)

voor de teksten
=RECHTS(A10;LENGTE(A10)-VIND.ALLES(" ";A10))

de vind.alles() geeft de positie van de eerste spatie in deze tekststring en die uitkomst gebruik je voor het aantal postities, bij het getal doe je min 1 om de spatie niet mee te nemen

zie ook bijlage
 

Bijlagen

  • Copy of Helpmij Rapport omzet naar een tabel.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 11
VenA, de Ts heet Omteleren, dus niet gelijk alles voorkauwen :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Allebei goede antwoordt. Enorm bedankt. Het is een groot bestand. ik kom er nu uit.

=DEEL(A10;1;VIND.SPEC(" ";A10))

Nogmaals bedankt voor jullie snelle reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan