• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetten van niet bekende datumnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizo83

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2014
Hallo allemaal,

Ik heb een file waar de datumnotatie als volgt is:

23.12.1999 als 23 december 1999.

Het probleem is dat excel deze niet als datum herkent en dus ook niet meer rekent. Als de celvariabele aanpas als aangepast met dd.mm.yyyy kan ik er niet mee rekenen alsof het een datum is die excel automatisch herkent zoals 23/12/1999.

Nu heb ik geprobeerd door het op te delen met de functie deel, maar helaas lukt dat maar ten dele, namelijk alleen met dubbele getallen in de dag. De 0 bij 02.12.1999 wordt automatisch bij Excel weggehaald, waardoor de vertikaal zoeken functie uiteindelijk niet meer werkt... :(:(

Kortom: weet iemand hoe ik of 23.12.1999 in een voor excel acceptabele datumnotatie krijg of hoe ik de 0 voor de 02 behoud in een aparte cel?

Ik hoor het graag wat jullie hier van denken!

Kijk bij Zoeken/Vervangen, vul bij zoeken een punt in en bij vervangen een /

Hoi Rizo,

Code:
=TEKST(SUBSTITUEREN(cel waar datum in staat;".";"/");"dd-mmmm-jjjj")

Groet,
Jeroen

Laatst bewerkt:
Code:
=LINKS(A1;2)&"/"&DEEL(A1;4;2)&"/"&RECHTS(A1;4)*1

Joske

Top! Superbedankt, ik zat hier al een tijdje tegen aan te hikken en kan nu echt verder! :)

Dank, dank, dank en hele fijne kerstdagen gewenst! :)

Fijne kerstdagen ook voor jou.
Kan je de vraag nog als opgelost markeren.

Thanks,

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan