• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

omzetten verwijzing naar absolute cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Beste forumgebruikers

Vanuit een bepaald bestand verwijs ik met een combinatie van functies naar een bepaalde cel van een ander bestand:
=INDEX('C:\[module1.xls]oef1'!$I$1:$I$65536;RIJ()*10-44)
verwijst naar een bepaalde cel van het bestand c:\[module1.xls]oef1, laat ons zeggen: cel E5
nu wil ik die verwijzing bovenaan omzetten naar een absolute verwijzing naar die cel;
dus die verwijzing zou moeten worden:
=[module1.xls]oef1!$E$5

Is er een mogelijkheid om dit te realiseren?
Ik kamp met duizenden verwijzingen die op die manier zouden omgezet moeten worden

Persoonlijk denk ik dat dit niet mogelijk is, maar misschien zijn er cracks onder jullie die dit op een of andere manier kunnen oplossen

Waarvoor in ieder geval dank

Het simpelste is om het bestand [module1.xls] te openen, en alles is aangepast.
Je zult dit denk ik niet bedoelen, maar ik vermoed dat je richting de "indirect" functie wil.
Helaas gaat dat niet met gesloten bestanden.

indirect("'" &E5&""'!$I$1:$I$65536")
Misschien zoiet?

Enkele kanttekeningen.
Beide bestanden moeten dan wel geopend zijn.
Je spreekt over duizenden verwijzingen betekend dit dan dat je duizenden bestanden hebt?
Zo ja, dan is dit dus niet werkzaam.

Het gaat om duizenden verwijzingen naar het ene bestand "module1"

Als ik je vraag goed begrijp kan je met zoiets best een eind komen:

Code:
=ADRES(RIJ(INDEX([Module1.xls]Oef1!$B:$B;VERGELIJKEN(A2;Module1.xls]Oef1!$A:$A;0)));KOLOM(INDEX(Module1.xls]Oef1!$B:$B;VERGELIJKEN(A2;Module1.xls]Oef1!$A:$A;0)));1;1;"[Module1.xls]" & "oef1")

Nog wel even de kolommen van de index aanpassen

of

Code:
Sub M_snb()
  Cells.Replace "INDEX('C:\[module1.xls]oef1'!$I$1:$I$65536;RIJ()*10-44)", "'C:\[module1.xls]oef1'!$E$5"
end sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan