• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Omzetting naar overzichtelijke rijen / tabel vorm

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelrookie2016

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2016
Bekijk bijlage voorbeeld_tabel.xlsx

Ik heb de volgende gegevens (als voorbeeld) en wil deze in een overzichtelijke tabelvorm zetten. Ik heb dus in kolom A unieke ID's (die vaker voorkomen omdat er per ID voor meerdere jaren aantallen zijn), kolom B de jaartallen en kolom C de aantallen.

Nu wil ik (zie bijlage) kolom B, de jaartallen als horizontale headers hebben, en dan per uniek ID onder ieder jaartal de waarden uit kolom C. Bij geen waarde onder dat jaartal bijvoorbeeld de tekst "NONE".
Ik kan mij iets voorstellen dat ik een formule moet maken onder bijvoorbeeld het jaar 2001 in de gewenste tabel en deze dan voor alle Unieke ID's na benenden kan trekken zodat bekeken wordt of er een waarde bijhoort en deze wordt ingevuld in de tabel.

Nu weet ik niet wat betreft formule hoe ik zou moeten beginnen. Zou iemand mij kunnen helpen/ tips kunnen geven wat voor type formule of de vorm ervan etc? Alle hulp is welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan