• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

omzetting

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonkelwim

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Wanneer ik gegevens uit SAP haal, krijg ik onderstaande data in excel

2-
12-
10
12-

eigenlijk zou 12- moeten aangepast worden naar -12, omdat dit aantallen zijn die in mindering komen.
Hoe los ik dit makkelijk op in sap.

Wellicht niet zo moeilijk, maar ik kom er niet direct op.

bedankt alvast voor de info.

Dit zijn verbruiken van een bepaald artikel, maar ik wil zien na elk verbruik hoeveel er op dat moment lagen, dus moet ik van het beginaantal (bv.20) eerst 12 aftrekken, dan terug 10 erbij (binnengekomen bestelling), dan opnieuw 12 er af, en dan nog eens 2 stuks er af. ik wil dus na iedere actie het tussenresultaat.

Dus rekening houdend met een beginaantal van 20 stuks, zou ik onderstaande aantallen willen bekomen

2- 4
12- 6
10 18
12- 8

hopelijk is het wat duidelijk wat ik wil?

En mogen wij ook weten wat die oplossing is?

Nonkel wij, bedankt dat je het wilt delen.

Alleen, de wijze waarop je de bijlage toegevoegd hebt betekent dat we die niet kunnen openen. Zou je svp de bijlage ook eens via de paperclip willen toevoegen?

Duidelijker dan de MD04 transactie in SAP ga je het toch niet krijgen

Of t-code MB51 als je de geschiedenis wil zien, of een query met t-code SQ01;)

Nonkel wij, bedankt dat je het wilt delen.

Alleen, de wijze waarop je de bijlage toegevoegd hebt betekent dat we die niet kunnen openen. Zou je svp de bijlage ook eens via de paperclip willen toevoegen?
Zou nu ok moeten zijn

Waarom wil de de voorraad na iedere transactie weten die in het verleden plaatsvond?
Je kan wel van een material het verbruik per in het verleden permaand opvragen met MM03-additional data-consumption

Bij mijn weten is er geen nederlans sap forum.

Waarom wil de de voorraad na iedere transactie weten die in het verleden plaatsvond?
Je kan wel van een material het verbruik per in het verleden permaand opvragen met MM03-additional data-consumption

Bij mijn weten is er geen nederlans sap forum.

Om te zien hoe laag de voorraad komt, en indien nodig daar bij te sturen.

Kan je dan niet beter in de MRP-views van de material master, de safety stock instellen?

Kan je dan niet beter in de MRP-views van de material master, de safety stock instellen?

Dit doe ik uiteraard, maar soms is het handig om te zien tot hoever de stock daalt, rekening houdend met de verbruiken. Als hij bv teveel op 0 kolt, kan je beter de safety stock verhogen, en als hij nooit onder de 5 komt, dan kan de safety stock wat lager.

Kijk dan bij het totaal verbruik per week/maand.
Dan heb je ook nog de Formule van Camp die je kan helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan