On-board firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoeiLuKu

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2003
Hallo allemaal,

ik heb een Asus A8N-SLI SE moederbord met onboard firewire (6 punts).
Als ik mijn videocamera erop aansluit dan wordt er wel wat gevonden in Windows, Windows probeert de camera dan zelf te installeren maar dat lukt niet, krijg een melding "onbekend apparaat".

Het ligt waarschijnlijk aan de drivers maar kan die nergens vinden, ook niet op de site van Asus. Iemand nog een drivertje? of linkje?

Groetjes Gino

Je moet de software/driver hebben van je camera. Die staan op de cd die er bij zat of anders op die site van de fabrikant van je camera.

software van de camera heb je nodig dan

merk?

of heb je de cd nog?

ok ik was te laat.haha

Laatst bewerkt:
Dat heeft helaas ook niet geholpen.

Ik ga het toch maar even proberen met een PCI-kaartje voor Firewire die ik heb gekocht, misschien dat die het daar wel op doet. Het zou wel vreemd zijn, mijn on-board firewire moet gewoon werken.

Najaa laat het nog wel even weten.

Gr Gino

Je onboard firewire werkt ook wel, maar Windows herkent je camera niet. Daar heb je dus die drivers voor nodig.

pc herstart?je weet maar nooit

camera wel aan gezet?? je weet maar nooit

Kijk hier eens naar: http://www.videomontagefaq.nl/index.php?action=artikel&cat=374232&id=24&artlang=nl

Blijkt dat er wel vaker problemen zijn met JVC camera's en XP.
Maar voor Firewire en de camera hoef je eigenlijk geen driver te installeren, die zitten meestal gewoon in XP. Mijn Sony camera wordt ook standaard herkend.

Info van bovenstaande link
Ik heb SP2 geïnstalleerd en nu werkt mijn firewire verbinding niet meer goed

Het is bekend dat er problemen met de firewire verbinding kunnen optreden na installatie van SP2 voor Windows XP. Microsoft heeft hiervoor enkele update patches beschikbaar gesteld.
KB885222: Update voor Windows XP

KB904412: Update voor Windows XP

Kwam deze info tegen op onderstaand forum
http://www.videomontageforum.nl/ubb...Number=58592&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

Laatst bewerkt:
Kijk hier eens naar: http://www.videomontagefaq.nl/index.php?action=artikel&cat=374232&id=24&artlang=nl

Blijkt dat er wel vaker problemen zijn met JVC camera's en XP.
Maar voor Firewire en de camera hoef je eigenlijk geen driver te installeren, die zitten meestal gewoon in XP. Mijn Sony camera wordt ook standaard herkend.

Info van bovenstaande link
Ik heb SP2 geïnstalleerd en nu werkt mijn firewire verbinding niet meer goed

Het is bekend dat er problemen met de firewire verbinding kunnen optreden na installatie van SP2 voor Windows XP. Microsoft heeft hiervoor enkele update patches beschikbaar gesteld.
KB885222: Update voor Windows XP

KB904412: Update voor Windows XP

Kwam deze info tegen op onderstaand forum
http://www.videomontageforum.nl/ubb...Number=58592&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

Bedankt voor de info ga ik even doornemen.

Ik heb nog 2 dingen geprobeerd:

Nummertje 1:
Ik heb het even geporbeerd met een firewire 6pins pci-kaartje en daarmee wordt de camera wel herkend alleen als ik met windows movie maker de video wil vastleggen wordt het beeld op mijn pc van de film na een paar minuten zwart, maar de camera loopt gewoon verder.

Als ik dat een tijdje laat doorgaan en dan het resultaat wil terugzien op de pc, stopt het opnemen waar het beeld zwart is geworden.

Nummertje 2:

Ik heb de cam op mijn lappie aangesloten, video vastgelegd met windows movie maker en daar gaat het gewoon goed op 1 ding na, mijn laptop is niet meer de nieuwste en geheugen is te weinig, als ik me niet vergis 512 mb, en heb gehoord dat 1gb werkgeheugen minimaal wordt geadviseerd.
Tijdens de video vastleggen zie ik dat de laptop het erg zwaar heeft en blijft het beeld af en toe beetje haperen en slaat die frames over. Dit resultaat zie je ook op de dvd die ik dan heb gemaakt.

Groetjes Gino

Dat je beeldje kwijtraakt komt inderdaad als de laptop het niet kan bijhouden. Geheugen is nog niet eens het belangrijkste want met 512 moet dat wel werken als is met videomontage meer altijd beter.

Het probleem is dat een harddisk in een laptop vaak een stuk trager is en voor een goede videomontage moet deze minimaal 7200 toeren maken terwijl in een laptop die van 4200 of 5400 toeren is. Tevens is voor videomontage belangrijk om het capturen op een aparte harddisk te doen en niet dezeflde harddisk als waar XP op werkt, dit gaat dan ook ten koste van de snelheid.

Maar de camera doet het wel op de laptop en zonder drivers te installeren voor de camera.

Kijk eens in apparaatbeheer of er gele uitroeptekens staan bij een apparaat. Vermeld even welke en welk melding erbij staat. De melding kun je zien door even op het apparaat met de melding te dubbelklikken.

Dat je beeldje kwijtraakt komt inderdaad als de laptop het niet kan bijhouden. Geheugen is nog niet eens het belangrijkste want met 512 moet dat wel werken als is met videomontage meer altijd beter.

Het probleem is dat een harddisk in een laptop vaak een stuk trager is en voor een goede videomontage moet deze minimaal 7200 toeren maken terwijl in een laptop die van 4200 of 5400 toeren is. Tevens is voor videomontage belangrijk om het capturen op een aparte harddisk te doen en niet dezeflde harddisk als waar XP op werkt, dit gaat dan ook ten koste van de snelheid.

Maar de camera doet het wel op de laptop en zonder drivers te installeren voor de camera.

Kijk eens in apparaatbeheer of er gele uitroeptekens staan bij een apparaat. Vermeld even welke en welk melding erbij staat. De melding kun je zien door even op het apparaat met de melding te dubbelklikken.

Okay dan weet ik dat ook weer over de laptop. Maar dan zit ik nog altijd met mijn pc. Gewoon heel vreemd dat die het niet doet. Hij wordt gewoon wel herkend en als ik begin met het "capturen" van de film dan gaat het de eerste paar minuten goed en dan gooit die het beeld op zwart in windows movie maker. maar het bandje speelt gewoon door. Als ik later het resultaat ga bekijken dan houd het filmpje op zodra het beeld op zwart werd gegooid in Windows Movie maker.

Configuratie van pc:

Asus A8N-SLI SE
AMD Athlon 64 X2 3800+
2024 MB. werkgeheugen
Asus Nvidia GeForce 8500 GT
Western Digital 250 Gb. S-ATA

Dit moet toch meeeeeeeeer dan voldoende zijn toch.

Groetjes Gino

De Pc is zeker voldoende en is ook niet het probleem. Het probleem zit hem in het feit dat de PC de camera dus niet goed wil herkenen waardoor deze problemene ontstaan.

De laptop doet het goed alleen is het wat te zwaar voor hem. Maar het geeft aan dat de camera standaard wordt herkend in XP en dat deze dus probleemloos moet werken.

Je zult dus eerst het probleem moeten zien op te lossen waarom je Pc de camera niet goed wil herkenen.

Start de PC eens in de veilige mode
Ga dan naar Appraartbeheer en verwijder daar eens de firewire poort(en) en onbekende apparaten. Kopel de camera los van de pc en herstart de PC.
Als de pc helemaal goed is opgestart en de firewarepoort weer heeft geinstalleerd
dan

Zet de camera uit
Sluit je de camera weer aan op de pc
Zet de camera aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan