on board sound card

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantheman

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hé gasten,

Ik heb een nieuwe pc samengesteld, alleen krijg ik het geluid maar niet aan de praat. Het is volgens mij een Legacy on Board card, maar deze zou het toch gewoon met de moederbord drivers moeten werken? (nforce4)

Cheers,

Daan

Chipset/drivers installeren, opnieuw opstarten, audiodrivers installeren

onee het is een:

ati t200 unified AVstream

ofzo;D

ja maar ik weet niet welke chipset het is, waar kan ik dat checken?

aida32 geeft een grijs scherm bij chipset...

Laatst bewerkt door een moderator:
nforce4 (hypertransport bridge) (die?) meer weet ik niet helaas.

en dat was niet de onboard sound card geloof ik. kan Legacy kloppen?

elke keer als ik zoek op "Legacy audio driver" o.i.d. komt er steeds een pagina waar ik voor de drivers moet betalen...

Je zegt dat je zelf een pc hebt samengesteld. Dan weet je toch ook de naam en het type van het moederbord=

Dat staat op de doos, dat staat in de handleiding, dat staat op de bijgeleverde cd/rom en dat staat op het moederbord zelf....

nee heb een computer van een vriend gekregen en wat onderdelen van mijzelf erbij gezet, hij wist ook niet welke chipset het was...

ik kijk wel even op het moederbord zelf dan... waar staat dat?

ik kan niks vinden! ik zie zelfs nforce 4 nergens staan haha. Maar ik zie wel: N1996, is dat wat?

oké komt ie:

manufactorer: micro-star international co. ltd
model: ms 7125
chipset: nvidia / nforce 4 rev: a3
southbridge: nvidia nforce4 mcp

meer info nodig?

het rare is dat er dus geen product bij staat. Iets in de trand van nforce 4 amd/ nforce 4 sli ofzo...

hm. Ik heb de drivers van hier gedownload en geinstalleerd, maar geen progressie. Zou de geluidskaart het hiermee al moeten doen? Of heb ik nog apparte geluidsdrivers nodig als dat ding onboard zit...

Het staat er wel, je zegt het zelf: MS-7125!, dat is dus de MSI K8N Neo4.

oh top! dan ga ik die drivers downloaden(:

Thanks!

hè? Moet ik wel de moederbord drivers en niet de chipset drivers hebben dan? Want downloads als deze zijn maar hele kleine files...

Zoals ik al eerder heb gezegd EERST de chipsetdrivers installeren, dan opnieuw opstarten, DAARNA de audiodrivers!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan