On board USB doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie je als de USB ingestoken is in schijfbeheer?
(windowstoets & r → typ: diskmgmt.msc?

Nee ik heb een usb muis en toetsenbord maar die zitten in een andere adapter

Hier een screenshot van apparaatbeheer apparaatbeheer.jpg

• Stop de usbstick in de usbpoort en kijk of deze in schijfbeheer voorkomt. (Combineer [windowstoets & r] → typ: diskmgmt.msc.
  • Als deze hierin niet gezien wordt, plug dan de stick in een adere usbpoort. (Denk aan hardware veilig verwijderen). Wordt deze nu wel gezien, is de andere poort waarschijnlijk overleden.
  • Wordt de usbpoort nu weer niet gezien, is de usbstick waarschijnlijk overleden.
  • Wanneer de stick wel werkt op een andere computer, heeft Windows waarschijnlijk een probleem met stuurprogramma's. Open Apparaatbeheer (Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc en kijk of je een gele driehoek ziet.
    Unknown-USB-device-Port-reset-failed.png
  • Kijk of je bij je computerfarikant een stuurprogramma kan downloaden
  • Voorkom bovendien dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
    Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
    Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.
  • Herstart.
  • Kijk of het nu wel werkt

Ik heb alle stappen gedaan, ik heb 5 usb sticks geprobeerd maar hij doet het echt nuet :(. Ik vrees dat de usb poorten dood zijn :confused:

Nee ik heb een usb muis en toetsenbord maar die zitten in een andere adapter

Hier een screenshot van apparaatbeheer Bekijk bijlage 234339

Je hebt dus de USB moederbord die niet werken, een adapter die niet werkt en een adapter die wel werkt?
Die USB 2 adapter gaat dan in een USB slot op het bord of is het een PCI insteekkaart?
En die USB 3.0 adapter is een PCI-e 1 x kaart?

Haal die USB adapters er eens uit en af en start op zonder muis en toetsenbord, sluit die aan als windows is opgestart en wacht een aantal minuten.

Laatst bewerkt:
Indien die op het moederbord zelf wel werken maar alles met een stekker niet....

Controleer dan eens de pin layout alhoewel volgens apparaatbeheer alles wel zou moeten functioneren.

Dus alleen die van de bracket werken, en die zijn met een stekker aangesloten op het moederbord.

Een adapter is iets wat omvormt.....

Vreemde is gewoon dat in apparaatbeheer alles gewoon werkt.

En wat probeer je op andere USB bussen aan te sluiten, diezelfde muis en toetsenbord?

Eens kijken wat voor foutmeldingen de logboeken raadplegen opleveren.

Download en installeer
conemu.png
ConEmu Preview Installer
Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: md "%programfiles%\ps tools" (Let op de aanhalingstekens!)

Download PsTools
*Unzip PS Tools naar C:\Program Files\PS Tools

Typ: cd "%programfiles%\ps tools" (Let op de aanhalingstekens!)
Typ: psloglist -s |find "USB">>%UserProfile%\desktop\error.log.
Sluit alle vensters waardoor je error.log op het bureaublad ziet.
Voeg dit log toe als bijlage in je volgende bericht

*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.

(Off-topic)
Sorry heren, maar er is brand in mijn huis geweest dus kan niet thuis op mijn computer. Als ik de PC weer kan gebruiken zal ik het proberen.

Ik heb VMware geïnstalleerd maar ik het het uitgezet bij taakbeheer > opstarten

Rechtsklik alle usbapparaten in apparaatbeheer en start opnieuw op.
Dan worden alle usb drivers opnieuw geïnstalleerd.
Hopelijk is dat de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan