on board video uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandhawk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo,

dit weekend een nieuwe harde schijf gemonteerd in pc.
vista weer geinstalleerd en alle updates binnen.
echter de videokaart wordt niet herkend, het betreft een Nvidia - Geforce 8500.
in de bios staat een standaard VGA Graphics Adapter.
op het moment dat ik nieuwe drivers voor Geforce installeer wordt het beeld zwart na opstarten
doe ik systeemherstel naar voor het installeren van nieuwe drivers is het probleem opgelost, maar
dan draait de standard VGA weer denk ik.
hoe los ik dit op,zodat de Geforce 8500 het werk doet?

groet, Sandhawk

c98b8e1c71ae45df.jpg

Kun je hier komen?
Hier moet je je onboard videokaart tussenuit zoeken en deinstalleren. Als je hier niks wijzer van word zeg het even dan zal ik een makkelijker voorbeeld zoeken.

Als je een videokaart op je moederbord hebt en een losse in je pci/agp slot kun je in je bios aangeven welke gebruikt moet worden.

Met [del] of een F-toets ga je tijdens het opstarten naar setup/bios. Daar is het even zoeken naar het juiste tabblad waar je kunt kiezen tussen onboard- of pci/agp-video. Daarna aangeven dat de veranderingen toegepast moeten worden en opnieuw opstarten. kabeltje in de juiste stekker, als je dat al niet hebtt want anders zie je je bios niet, en kijken of t werkt...

over welk kabeltje heb je het? zit er een kabeltje van de videokaart op de harde schijf aangesloten? nee toch?
zal deze week wat later reageren op antwoorden, want ik heb nachtdienst.

met kabeltje bedoel in de kabel tussen je monitor en videokaart. Als je in je bios kiest voor onboard video, of het staat per ongeluk zo ingesteld, emn je sluit je kabel aan op je pci/agp-videokaart is de kans groot dat je geen beeld hebt.

met kabeltje bedoel in de kabel tussen je monitor en videokaart. Als je in je bios kiest voor onboard video, of het staat per ongeluk zo ingesteld, en je sluit je kabel aan op je pci/agp-videokaart is de kans groot dat je geen beeld hebt.

doe ik systeemherstel naar voor het installeren van nieuwe drivers is het probleem opgelost, maar
dan draait de standard VGA weer denk ik.
Wanneer je in dit geval beeld hebt terwijl de kabel naar je monitor in de G-force zit, dan werkt je G_Force.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan