Onbegrijpelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Barry

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Berichten
122
Wie weet de oplossing van dit probleem. Ik ben zo langzaam aan het spoor geheel bijster.

Ik wil op een pc windows XP opnieuw installeren dus ik laat de pc booten op de cdrom en start een nieuwe installatie. Echter komt windows telkens met de mededeling dat hij een bepaald bestand niet kan vinden. Ik denk de cd is niet goed meer dus download een andere versie van XP. Helaas hetzelfde probleem, dus ik neem van mijn werk een officiele d van xp mee. Wederom dat een bestand niet gevonden kan worden (wel telkens een ander bestand trouwens).

CDROM speler is kapot denk ik. Nieuwe cd-speler er in en ja hoor hij blijft maar met dezelfde mededeling komen. Als laatste een andere harddisk er in maar ook dat geeft geen resultaat.

Ik ben werkelijk ten einde raad......wie weet wat ik moet?

Alvast ontzettende bedankt

Eric
 
Laat de harddisk, 1 cd-rom speler en de grafische kaart in de pc, en haal de rest eruit.
Probeer te installeren.

Wat voor bestanden mist de installatie zoal?

Heb je het geheugen al gecontroleerd? Of verwisseld met een ander?
 
Heb je misschien een serial-ATA of een scsi harde schijf?
Is je systeem ook veranderd sinds je opnieuw XP er op wilt zetten?
 
..

Volgens mij is er niks veranderd hardwarematig gezien aan het systeem, behalve dan wat ik zei...een andere harddisk (Western Digital WD400, Enhanced IDE Hard Drive) en een 40 speed cdromspeler.

De computer is van een schoonzus en ik weet niet wat zij gedaan heeft in de bios-instellingen. Ik heb deze weliswaar al gereset maar tcoh....
Verder zit er eigenlijk niets in.....harddisk, cdromspeler, floppydrive, netwerkkaart en videokaart. Geluidskaart in onboard.

Twee geheugen modules PC-133 K-SD128M en (Siemens) 64MB-PC133-0025

Eric
 
Probeer gewoon es met DOS op te starten met een win98 flop, dan format c zodat de gehele c-schijf gewist is, dan weer booten met XP cd-rom, misschien dat het werkt?
 
oh jee....

Heb ik gedaan en daarna met Fdisk.....maar ik krijg nu de melding:

Bootsector Write
VIRUS!! Continue Y/N


Wat nu?
 
F_prot gedownload en gekeken of hij het virus kon verwidjeren maar die vind hem niet (ook niet nadat ik de laatste virus-update gebruik).

Ik word nu zo langzaamaan wat wanhopig
 
Er zit dus een virus in je bootsector, misschien dat er andere mensen zijn die een oplossing hier voor hebben? :confused:
Ps. je hebt ook niet toevallig een recovery flop van een virus scanner waarmee je kan booten?
 
Het verwijderen van een virus op de bootsector kan vrij simpel (wel veel werk) PC formateren, FAT32 partitie maken (wordt er een nieuwe bootsector gemaakt en de NFTS wordt volledig verwijdert). Fat32 partitie weer verwijderen nieuwe NTFS partie maken (virus is dan weg) en XP opnieuw installeren. Klaar ! De volledige procedure staat elders op deze sitye al ettelijke keren beschrijven, gebruik zonodig de search als bovenstaande niet voldoende is.
 
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik heb deze (uiteraard) opgevolgd maar helaas.......het eerste probleem waarmee deze vraag begon is er niet mee verholpen.

Ik blijf dus problemen ondervinden met de installatie van Windows XP. Ook na gebruik van verschillende cdroms, of een nieuwe cdrom-speler en zelfs na een nieuwe hard-disk.

Eric
 
Heel verschrikkelijk :(

Ben bang dat je toch iets over het hoofd heb gezien Eric_Barry. Wat jij beschrijft heb ik zelf ook al een keer bij de hand gehad en na heel veel gedoe is het mij wel gelukt.

Als het zo niet lukt moet je de pc maar naar een pc winkel brengen, wel erg jammer.
 
Dat is natuurlijk altijd een optie......alleen kan ik moeilijk zeggen dat ik XP niet kan installeren als ik geen officiele versie heb :( :( :( :(

Dus....wat zou ik over het hoofd gezien kunnen hebben als ik en de cdrom-speler en de harddisk heb vervangen. Ja zelfs de bios heb gereset.....

Kan het gewoon een fout op het moederbord zijn?
 
Dat maakt voor de pc winkel niet uit, of je wel of niet een officiele cd hebt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ik denk niet dat het aan het moederbord ligt: het bios start namelijk als eerste op (dat gaat blijkbaar goed) en vervolgens gaat windows aan de gang. En dan begint de ellende.

Als je de harddisk hebt geformateerd en je gaat windows met cd ondersteuning installeren, komt tijdens het kopieren van de installatie bestanden de medeling dat ie bepaalde bestanden niet kan vinden ? Zo ja dan vrees ik toch dat er iets niet goed is aan de cd.
 
Opgelost

Het probleem is opgelost.

Het bleek dat er een fout in één van de geheugenmodulen zat.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan