onbekend apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

carnelain

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2006
Ik heb een acer aspire 9420 met vista home premium.
Nu zet ik vandaag mijn laptop aan en er is ineens een onbekend apparaat. Eerst maar eens bij apparaat beheer gekeken of ik kon bedenken welk apparaat. Niet dus, via regedit de pci codes opgezocht en nagekeken. Werd ik ook niet echt veel wijzer van. Mijn laptop werkt in principe prima afgezien dat ik vandaag in een spel een glitch in het geluid had (niets wat een keer rebooten niet oplost).
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik heb via "programma's en onderdelen" allerlei acer $%&* verwijderd. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik mis het apparaat niet dus het heeft geen haast.

Waarschijnlijk heeft het wel degelijk te maken met de dingen van Acer (waarschijnlijk drivers) die je verwijdert hebt! Zoek eens op wat voor dingen van Acer er allemaal in je computer zitten, download en installeer de drivers opnieuw. Moest het probleem nog niet opgelost zijn laat het gerust weten!

Toen ik de software ging verwijderen heb ik er natuurlijk wel over nagedacht wat ik nog nodig had. Zo heb ik bijvoorbeeld de software voor mijn webcam laten staan. Ook weet ik ongeveer wel wat er allemaal in mijn laptop hoort te zitten. Mijn vraag is er een manier op het apparaat software matig te indentificeren?

Als het een onbekend apparaat is, is er ook geen software voor om het te indentificeren, die progjes lezen gewoon delen van het register uit.

Rechtermuisklik erop en windows laten zoeken naar de drivers, kan helpen.

Maar waarom je nu Acer spul wilt deïnstalleren is mij een raadsel, zoveel ruimte neemt het nu ook weer niet in beslag en alles wat je niet op wilt laten starten kun je uitschakelen.

Nou sommig acer spul doet dingen zonder dat ik erom vraag. Bijvoorbeel energieschema's aanpassen of draadloze netwerken zoeken ed.
Maar daar gaat het hier dus niet over.
Ik kan zelf het register uitlezen en bij een database checken wat voor een device het moet zijn. (tenminste dat denk ik het is wel ineens vista wat ik gebruik) Maar dat maakt niet zoveel sense. Kan iemand me misschien daarbij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan