onbekend apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkhof

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Berichten
7
heb gisteren een computer opnieuw geinstalleerd, is ook allemaal gelukt met de drivers te installeren maar heb nog steeds een probleem. Als ik naar apparaatbeheer ga, zie ik bij overige apparaten, onbekend apparaat staan. heb nog niks aangesloten geen printer of andere usb dingen. weten jullie misschien iets wat het is of hoe ik daarachter kan komen?

alvast bedankt
 
Dubbelklik op het apparaat in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details en meld ons wat er in het vakje staat (vaak iets met DEV_XXXX, VEN_XXX etc.)

Die aanduiding zou per merk/type apparaat uniek moeten zijn, en dus geschikt voor zoeken op Google etc.

We horen het wel.

Tijs.
 
het merk is een asus,
Er staat dit: ACPI\ATK0110\1010110
weten jullie dat dit is.
mijn moederbord type is: asus m2vtvm-vm890

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
dat is juist het probleem want die heb ik niet, het is namelijk niet mijn pc.
 
Probeer eens het gratis(!) programma Device Doctor (www.devicedoctor.com), dit programma is getipt door het meest verkochte computerblad van Nederland (tenminste, ik denk dat dit het meest verkochte computerblad is).

Ik heb Device Doctor geprobeerd en het werkt inderdaad subliem. Installeer het, draai het en kijk welke drivers hij bij deze onbekende apparaten vindt. Vervolgens kun je via een aangeboden link de juiste drivers downloaden.

Aangezien je zelf een pc hebt ingericht, ga ik ervan uit dat dit programma jou geen problemen geeft, het wijst zich vanzelf. Echt een aanrader!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er zelf geen last van, wat alles werkt gewoon normaal.
anders laat ik het gewoon zo, heb er toch geen last van.
of is het schadelijk voor de computer.
 
Lijkt mij een M2V-TVM moederbord te zijn (zoek erop in de website van Asus als je (ooit) nog drivers nodig hebt).

Je vindt daar dan bij WinXP, onder Utilities de drivers voor je apparaat. Lijkt trouwens een Cool 'n Quiet 'apparaat' te zijn voor energiebesparing/warmteregulering van de CPU. Opties zijn dus "ATK0110 driver for WindowsXP/Vista/Win7 32&64-bit" en "ACPI driver for ATK 0110 virtual device version 1043.2.15.37 for Windows 2000 / XP (32bit and 64bit) / 2003 (32bit & 64bit) / VISTA (32bit & 64bit)"
[Zover ik kan nagaan hoef je de "ASUS Cool''n''Quiet Utility V2.17.06 for Windows XP/XP 64bit/Vista 32bit/Vista 64bit " niet te gebruiken, tenzij je zelf wilt bepalen hoeveel energiebesparing/warmteregulering je wilt hebben.]

Dat je computer gewoon werkt zónder die drivers is niet vreemd, omdat het over regulering gaat, niet over een (essentieel) hardware-apparaat.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan