Onbekend bestand op dvd-rw bij iso-bestanden Kaspersky rescue disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,
Kan me iemand uitleggen waarom op mijn dvd -rw waar de iso-bestanden van Kaspersky rescue disk 2020 opstaan gebrand, er nu een nieuwe regel bij is gekomen met de titel: Bestanden die klaar zijn om op schijf te worden gezet (1)
desktop.ini 20/08/2020 1:11 configuratie-inste... 1kb
Ik heb reeds enkele jaren deze schijf niet gebruikt en nu staat er deze regel bij waar ik niets van begrijp en ook niet weet van waar die komt.
grtz,
slavik :confused:
 

Bijlagen

  • helpmij  200   28   aug   2020.png
    helpmij 200 28 aug 2020.png
    119,1 KB · Weergaven: 49
  • helpmij   204  28   aug  2020.png
    helpmij 204 28 aug 2020.png
    103,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Dat doet Windows. Bestanden met die naam staan her en der op je PC maar zijn verborgen bestanden.
Kennelijk staat bij jou het tonen van verborgen bestanden aan, of die functie doet dat.
 
Waarom zou je alles moeten begrijpen? Soms moet je gewoon zaken accepteren. Zie post 2. desktop.ini komt 'tig' keer voor op de pc. Schijven worden op twee manieren voorbereid. Of dat nog verschil maakt voor meldingen weet ik niet. Ik doe altijd als USB-Flash-drive. Wil ik dan bestanden branden eerst > Selecteren dan kies ik tabblad Delen (boven) en Op schijf branden

Maar je kunt ze ook vanuit verkenner naar de schijf slepen.
 
Waarom zou je alles moeten begrijpen?
Hij is met pensioen toch... ? Tijd zat om bezig te zijn.
Wat zou jij doen als je met pensioen bent... ;)
 
Hij is met pensioen toch... ? Tijd zat om bezig te zijn.
Wat zou jij doen als je met pensioen bent... ;)

Ik ben ook met pre-pensioen en kan wel zeggen dat ik prima kan ‘googlen’, moet TS toch ook meer doen.... :p
Maar allang opgegeven elk ding te willen begrijpen, loslaten is ook een kunst.
 
Laatst bewerkt:
Of je stelt je vraag op een computer help forum.
Niks mis mee naar mijn mening.
 
Ja goed, niks mis mee. Maar de titel geeft wat anders weer dan de inhoud van het bericht. Soms lijkt het alsof TS licht is geïrriteerd dat hij iets niet begrijpt en niet gaat zoals hij wil. Ook niks mis mee. Hij heeft er dan blijkbaar last van.

Krullenbol zegt, zoek zelf dan bepaalde dingen op. Ik zou dan bijvoorbeeld direct willen weten wat is een desktop.ini bestand, welke functie en welke invloed heeft het. Als je dat artikel leest heb je antwoord op vrijwel alle vragen.
 
Hello,


Thanks. Neen, ik ben niet licht geirriteerd, maar als je een bootable usb stick wilt maken om een Kaspersky rescue disk te verkrijgen, die mijn laptop terug kan goed brengen als een trojan hem besmet, wil je toch dat de iso-bestanden goed op de usb stick staan en er geen onbekende regel bij staat die het heeft over:
Bestanden die klaar zijn om op schijf te worden gezet (1)
desktop.ini 20/08/2020 1:11 configuratie-inste... 1kb
En ik mag dan toch vragen hoe ik die regel weer kan verwijderen, want anders kan ik niet goed opstarten met de bootable usb stick.

Edmoor heeft het bij het rechte eind.Dat doet Windows. Bestanden met die naam staan her en der op je PC maar zijn verborgen bestanden.
Kennelijk staat bij jou het tonen van verborgen bestanden aan, of die functie doet dat. En ja het vinkje bij Verborgen bestanden verbergen was uit gevinkt, vandaar de regel met desktop.ini. En toch is senso een helderziende, want na ontelbare keren te proberen opstarten van de bootable usb stick zonder resultaat, geen enkele tip die dit kan oplossen, ook niet op het Hardware Forum die een aparte afdeling hebben om vragen te beantwoorden over problemen met MSI laptops, het Kaspersky lab die zeggen dat ze een gratis tool zoals Kaspersky rescue disk niet ondersteunen, het kaspersky community die sorry zeggen en dat ik niet authorised ben om op hun site te komen, ja dan begin je wat geïrriteerd te raken. Maar dan ook heel lichtjes, er zijn belangrijkere dingen in het leven. Wat ik ook wil opmerken is dat de verwijzing dat de TS niet genoeg zoekt op het internet niet altijd terecht is. Kijk maar eens naar TS die schrijven dat ze na vele uren zoeken naar hun onderwerp op het internet, zich toch naar een forum moeten wenden omdat ze niets vinden. Dus wat een desktop.ini is speelde hier geen rol van betekenis, wel wat die op een usb stick komt doen die bootable is gemaakt. Ik ben na vele jaren trouwe klant te zijn van Norton Symantec overgeschakeld naar Kaspersky internet security voor tien apparaten, omdat Norton tijdens de installatie verplicht om uw bankgegevens in te voeren of de installatie gaat niet door. Of Kaspersky goed is weet ik niet, ik heb er geen enkele ervaring mee. Wel heb ik nu ondervonden dat de beschrijving om een Kaspersky rescue disk te maken op een usb stick(iso image mode) of een cd/dvd(DD image mode) heel complex overkomt. Zie support.kaspersky.com/8092).Ook het aanraden om de Win32imager te downloaden en te installeren als het niet lukt met een usb stick, en de iso-bestanden dan maar te branden op een cd/dvd is niet vanzelf sprekend te noemen. Zie bijlage. Ik heb alle instellingen en opties in de UEFI geprobeerd maar tot nu toe nog geen resultaat om te kunnen opstarten van de bootable usb stick. De reviews die ik heb gelezen over de tool Win32imager die ze me aanraden om een cd/dv te kunnen branden zijn ronduit bedroevend te noemen. Maar is er dan niemand die zijn pc of laptop beschermt met Kaspersky internet security 2020,en die ondervinding heeft en me kan vertellen hoe hij het heeft klaar gekregen om met een opstartbare usb stick van Kaspersky rescue disk zijn pc of laptop te scannen. Zie post 2. desktop.ini komt 'tig' keer voor op de pc. Deze uitdrukking bestaat niet bij ons in Vlaanderen. Betekent dit desktop.ini komt verschillende keren voor op de pc?
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • kaspersky  506  28 aug  2020.png
    kaspersky 506 28 aug 2020.png
    543,2 KB · Weergaven: 56
  • kaspersky   7   28 aug  2020.jpg
    kaspersky 7 28 aug 2020.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 41
  • kaspersky    6 28 aug   2020.jpg
    kaspersky 6 28 aug 2020.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 37
  • kaspersky   2   28   aug  2020.jpg
    kaspersky 2 28 aug 2020.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 37
  • kaspersky 28  aug  2020.jpg
    kaspersky 28 aug 2020.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 32
  • kaspersky   104   29 aug  2020.png
    kaspersky 104 29 aug 2020.png
    119,1 KB · Weergaven: 46
  • kaspersky 101  29   aug 2020.png
    kaspersky 101 29 aug 2020.png
    469,2 KB · Weergaven: 42
  • kaspersky   100  29 aug  2020.png
    kaspersky 100 29 aug 2020.png
    469,1 KB · Weergaven: 38
  • kaspersky   103   29   aug   2020.png
    kaspersky 103 29 aug 2020.png
    110,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Nogmaals, die desktop.ini bestanden zijn niet van invloed op de werking van een medium.

En ik mag dan toch vragen hoe ik die regel weer kan verwijderen, want anders kan ik niet goed opstarten met de bootable usb stick.

Je mag alles vragen maar met allerlei aannames en onmogelijke oplossingen is het moeilijk werken. Sommige zaken zijn in Windows ingebakken! Soms vervelend, maar een feit.

Erg lang verhaal in post 8. "tig" is een (groot) aantal: ik heb het al tig keer gezegd. Mijn tarief voor helderziendheid is 25,- euro.
Met Google zoeken kom je zaken tegen die verwant zijn aan hetgeen je zoekt en dan denk je, dat is ook interessant en daar leer ik van. Als jij (slavik) zo doorgaat dan ben je straks een prof op computergebied.

Dat verhaal van Norton is bekend. Laat staan dat je deze nog altijd kunt gebruiken. Power Eraser werkt volgens mij altijd, die andere optie weet ik niet.

Een dergelijke rescue disk maken moet geen probleem zijn en die moet werken, wat heb je er anders aan! In een eerdere topic van jou bleek al eerder dat Kaspersky een zeer moeilijke en ingewikkelde uitleg gaf over een onderwerp. Het duizelde mij op een gegeven moment. Jij schrijft ook "heel complex". Dat zal dan Kaspersky eigen zijn.

Overigens als je er dan niet uitkomt zou ik eens kijken naar de optie van Systeemkopieën. Daarmee herstel je vaak een systeem binnen 10 tot 15 minuten. Voorwaarde is, je moet ze maken en een herstelmedium (handleiding zit in het back-upprogramma) maken. Aomei Backupper, EaseTodo backup, Acronis en Macrium Reflect zijn back-upprogramma's.
 
Laatst bewerkt:
Oké. Ik ben gerust over de uitleg wat betreft een desktop.ini bestand. Er stond reeds een vinkje aangeduid bij de regel: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen).
Blijkbaar zijn er geen mensen op het forum Helpmij.nl die het programma Kaspersky Internet Security 2020 gebruiken om hun pc of laptop te beschermen tegen virussen. Ook heb ik de indruk dat er heel weinig mensen zijn die een laptop of pc hebben van het merk MSI. Ik vindt dit bevreemdend als je op het internet de talrijke websites ziet die MSI gaming laptops aanbieden. En vermits ik hier geen enkele tip krijg of aanwijzing hoe ik de Kaspersky rescue disk juist moet maken, zodat hij mijn laptop kan opstarten, is er blijkbaar heel weinig interesse voor deze vraag omdat men zelf niet over een MSI laptop beschikt en geen Kaspersky antivirus bescherming gebruikt. Daar is niets verkeerd mee, maar een vaststelling van mij omdat niemand reageert over mijn vraag wat ik juist moet doen om de bootable usb flash drive te laten opstarten. Wel vind ik de website van Kaspersky interessant omdat hij tweetalig is: Engels en Russisch zodat ik altijd nog wat kan opsteken over mijn kennis van de Russische taal.
grtz,
slavik :thumb:
 
Желаю тебе крепкого ночного сна
Искренне Ваш
Барт
 
Laatst bewerkt:
Bij de Helpfunctie van Kaspersky kun je feedback geven op hun product en onderdelen. Dan schrijf je gewoon dat het maken van Kaspersky Rescue Disk een waardeloze gang van zaken is (uitleg en werkwijze). Iedereen zou zo'n disk vrij vlot moeten kunnen maken. Je kunt niet verwachten van helpers, vrijwilligers dat ze alles gaan testen en reproduceren. Zoals ik al eerder aangaf, veel mensen moeten gewoon hun werk doen op de computer. Ze hebben geen pensioen. Ik dacht dat ik altijd genoeg opties voor jou aandroeg.
 
Onbekend bestand op dvd-rw bij iso-bstanden Kaspersky rescue disk

Oké. Er is een misverstand opgetreden. Ik verwacht niet van de vrijwilligers en helpers dat alles kan opgelost worden. Ik vermeld alleen dat wanneer men niet over dezelfde computer of laptop beschikt als de TS,het beantwoorden van vragen moeilijker wordt. Ik ben heel tevreden van uw antwoorden en inbreng op mijn vragen. Ik wil alleen opmerken indien er meer mensen waren op dit forum met een msi laptop, ik ook beter zou kunnen worden geholpen. En het is heel juist wat je schrijft, jullie kunnen niet alle vragen tot op de draad uittesten en reproduceren. Ik kon op voorhand ook niet vermoeden dat het maken van een kaspersky rescue disk zulke problemen zou opleveren. Nooit voorheen meegemaakt met het maken van een bootable usb flash drive. Ik was dan ook ten zeerste verbaasd, toen ik op de website van Kaspersky de beschreven uitleg om een opstartbare usb stick te maken las. Er staan opmerkingen in als dit niet lukt, probeer dan dit. Dus lukt het niet met een opstartbare usb flash drive, probeer dan een cd/dvd met DD Image in de plaats van ISO Image. Men raadt de Windows32 Disk Imager aan. Maar als je leest in de reviews dat het een beta versie is en dat het uw hardware irretrievle kan beschadigen, dat er verschillende aanpassingen moeten worden gedaan om goed te kunnen werken, ja dan neem ik dit risico niet om deze tool te gebruiken. Er staat ook dat de Grub 2.02 niet de files insluit voor de Grub 2.04 enz. Ik heb de opstartbare usb stick ook aangesloten op mijn Lenovo laptop, maar daar startte de laptop ook niet op van de Kaspersky rescue disk.
Je kunt inderdaad feedback geven, maar als je van het kaspersky lab een antwoord krijgt dat ze geen gratis tools als kaspersky rescue disk ondersteunen, dan haalt het volgens mij niet veel uit om dit te doen.




Желаю тебе крепкого ночного сна
Искренне Ваш
Спасибо большое
Я желаю Вам много сладких мечтов и тихой ночи
Пусть все твои планы, цели и мечты воплотятся в жизнь!
Привет
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • kaspersky  203    1 sept 2020.png
    kaspersky 203 1 sept 2020.png
    95,7 KB · Weergaven: 41
  • kaspersky    200   1 sept 2020.png
    kaspersky 200 1 sept 2020.png
    106,4 KB · Weergaven: 35
Zojuist die Kaspersky Rescue 2020 iso gedownload en bootable usb-stick van proberen te maken.
Eerst geprobeerd in BalenaEtcher (super simpel ogend app), maar dat werkte helaas niet.
Toen Rufus geprobeerd, kwam meteen update langs (v3.11), die maar eerst geïnstalleerd.
Daarmee lukte het met de standaard settings, zie plaatje.

Rufus settings - daarna iso gekozen.jpg

Daarna gekozen voor de "iso methode".

Wat me na rebooten opviel is dat het volume geen naam meekrijgt, dat is erg onhandig omdat je dan moet kiezen voor "usb2 disk" of iets dergelijks.
 
Hello krullenbol,
Bedankt voor het uittesten van de Kaspersky rescue disk.
Het viel me direct op toen ik jouw afbeelding zag die is gemaakt met Rufus, dat in de opstartselectie bij jou staat: Kaspersky rescue disk.iso.
Ik heb steeds in de opstartselectie ingevuld: kdr.iso
Zie de bijlagen.
Maar hoe kom je aan de bestandsnaam Kaspersky rescue disk.iso? En waar kan ik die vinden?
Je schrijft ook niet over welke instellingen je hebt ingesteld in de UEFI Firmware.
Heb je de Security controle uitgeschakeld?
Heb je onder de tab "boot" helemaal onderaan: UEFI USB KEY DRIVE BBS PRIORITIES geselecteerd en dan op Enter geduwd, zodat de usb stick wordt aangeduid als eerste opstart?
Of heb je de usb flash drive geselecteerd met 5# opstart linkse kolom onder UEFI lijst?
Grtz,
slavik :rolleyes:
 

Bijlagen

  • kaspersky    306   1   sept 2020.png
    kaspersky 306 1 sept 2020.png
    465,5 KB · Weergaven: 39
  • kaspersky   205    1 sept  2020.png
    kaspersky 205 1 sept 2020.png
    273 KB · Weergaven: 37
  • kaspersky   103   29   aug   2020.png
    kaspersky 103 29 aug 2020.png
    110,8 KB · Weergaven: 36
  • kaspersky   301  30 aug   2020.png
    kaspersky 301 30 aug 2020.png
    142,4 KB · Weergaven: 33
in de opstartselectie bij jou staat: Kaspersky rescue disk.iso.
Maar hoe kom je aan de bestandsnaam Kaspersky rescue disk.iso?
Dat is op zich niet van belang, ik heb na downloaden van de kdr.iso deze hernoemd in "Kaspersky rescue disk.iso", vind ik een stukje leesbaarder... :)
Toen rufus geopend, bij knop 'selecteren' de iso gekozen en toen verscheen deze naam automatisch. Volumelabel iets naar beneden heb ik op kdr.iso laten staan, maakt verder ook niet uit.


Je schrijft ook niet over welke instellingen je hebt ingesteld in de UEFI Firmware.
Heb je de Security controle uitgeschakeld?

Ik heb géén msi, heb dit geprobeerd op mijn Acer laptop, maar inderdaad heb ik security controle (of zoiets) uitgezet en bij opstartdevices er voor gezorgd dat de usb-apparaten bovenaan staan.
 
Laatst bewerkt:
Ja het blijft een rare toestand bij mij.
Ik wilde de bestandsnaam van krd.iso veranderen naar Kaspersky rescue disk.iso en dan komt er een melding dat het een systeemstand is en niet kan hernoemd worden. Wat nu gedaan?
Ik heb ook de usb flash drive met kaspersky rescue disk aangesloten op mijn Lenovo laptop en de security controle uitgeschakeld. Maar hij startte niet op van de bootable usb stick.
Zie bijlagen.
grtz,
slavik :confused:
 

Bijlagen

  • Kaspersky   305   1 september 2020.png
    Kaspersky 305 1 september 2020.png
    119,3 KB · Weergaven: 41
  • kaspersky   304   1 sept 2020.png
    kaspersky 304 1 sept 2020.png
    106 KB · Weergaven: 39
Je kunt die iso niet hernoemen omdat die al minimaal twee keer is geopend in File Explorer, te zien op jouw schermafbeelding F: en G:

kaspersky tweemaal geopend.jpg

Maar je moet die iso verder niet openen, alleen maar selecteren vanuit Rufus.
Misschien moet je eerst een keer herstarten om van die drive-letters F: en G: af te zijn.
Dan kun je een nieuwe poging doen, rufus openen, usb en iso selecteren en 'starten' maar klikken.

Nog andere gedachten:
- probeer een andere usb, in een andere post heb je het over een 32GB-stick, gebruik liever een kleinere 4GB, 8GB of 16GB.
- ik zie dat de MSI zowel usb2 als usb3 poorten heeft, probeer de stick eens in een andere poort.
 
Laatst bewerkt:
Klik met rechts op F: en daarna G: en kies dan Eject (Uitwerpen) om ze vrij te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan