• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onbekend Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

trem89

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hallo forumgebruikers,

Ik heb hier een factuur dat verwerkt is in excel. Het werkt zoals, maar waar ik meer gegevens wilt invullen lukt het niet.

Ik heb drie tabbladen.
1. Rekening overzicht
2. debiteuren
3. artikelnummer.

Bij debiteuren en artikelnummer heb ik een zwart cel staat die horizontaal over de hele tabblad te zien is. Als ik iets voor de zwarte cel schrijft kan ik dat in Rekening overzicht zien, maar wanneer ik meer gegevens invoer kan ik dat niet zien.

Ik heb geprobeerd om voor de zwarte cel nieuw cel in te voegen. Het voegt de cel wel toe, maar ik zie het niet in de Rekening overzicht. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukte niet hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt.

Doe eens een voorbeelbestandje erbij, met nepgegevens uiteraard.

Hallo Trem89

Je hebt een bestandje gestuurd met alleen maar wat gegevens en verder niet, daar hebben we zo niet veel aan.
Als ik het goed begrijp zit de fout in het tabblad Rekening overzicht en dat heb je nu net niet mee gestuurd.
Ik gok dat je via vertikaal zoeken in tabblad Rekening overzicht gegevens wilt halen uit de andere 2 tabbladen.
Heb je het bereik van het zoeken wel groot genoeg staan?
Zo niet wat voor formules heb je er dan staan?
Als je er nog niet uit komt, zul je toch het tabblad Rekening overzicht moeten posten.

Hallo Trem89

Je hebt een bestandje gestuurd met alleen maar wat gegevens en verder niet, daar hebben we zo niet veel aan.
Als ik het goed begrijp zit de fout in het tabblad Rekening overzicht en dat heb je nu net niet mee gestuurd.
Ik gok dat je via vertikaal zoeken in tabblad Rekening overzicht gegevens wilt halen uit de andere 2 tabbladen.
Heb je het bereik van het zoeken wel groot genoeg staan?
Zo niet wat voor formules heb je er dan staan?
Als je er nog niet uit komt, zul je toch het tabblad Rekening overzicht moeten posten.

Het fout is in de tabblad Debiteuren en artikelnummer. Als het goed is zie je een zwarte balk? en als wat na de zwarte balk komt is niet te zien op het Rekening tabblad, dus ik denk dat het probleem bij tabblad Debiteuren en artikelnummer.

Ik denk dus dat de fout op het tabblad Rekening overzicht zit.
Ik kan dat echter niet controleren want ik kan wel wat in tikken in debiteuren tabblad maar kan dan niet controleren wat er op tabblad Rekening overzicht gebeurt
Daarom nogmaals wat voor formule heb je op tabblad Rekening overzicht staan ?

Het is inderdaad het bereik wat niet klopt:

Artikelnr:
Via ctrl F3 vind je het bereik waar je de artikelen kunt lezen
Daar staat nu:

=artikelnummer!$A$2:$A$52

Als je dus een artikel op A53 zet kun je deze niet vinden.

Omschrijving (en prijs)
Daar staat nu:
=IF(C23="";"";LOOKUP(C23;artikelnummer!$A$2:$A$52;artikelnummer!$B$2:$B$52))

Iets beneden cel A52 kan hij dus niet vinden

Het is inderdaad het bereik wat niet klopt:

Artikelnr:
Via ctrl F3 vind je het bereik waar je de artikelen kunt lezen
Daar staat nu:

=artikelnummer!$A$2:$A$52

Als je dus een artikel op A53 zet kun je deze niet vinden.

Omschrijving (en prijs)
Daar staat nu:
=IF(C23="";"";LOOKUP(C23;artikelnummer!$A$2:$A$52;artikelnummer!$B$2:$B$52))

Iets beneden cel A52 kan hij dus niet vinden

Ik was net daarmee aan het spelen, maar ctrl F3 hielp me op de juiste weg.
Hartelijk bedankt.:thumb:

Ik was net daarmee aan het spelen, maar ctrl F3 hielp me op de juiste weg.
Hartelijk bedankt.:thumb:

Ik heb nog een probleem. Bij tabblad Rekening overzicht. Staat de gegevens van de bedrijf die de factuur ontvangt, maar om een of ander reden kan ik geen keuzelijst aanmaken.
Heeft iemand een tip voor mij.

Alvast Bedankt:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan