Onbekend Netwerk (LAN Connectie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneakazoid1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Hallo iedereen,

ik heb sinds kort een probleem met mijn bekabelt internet. er staat dat het een onbekend netwerk is. ik weet dat het niks
met software temaken heeft. heb al een factory reset gedaan. kan het mischien een fout zijn in de router settings?

ik heb dringens hulp nodig, ik heb niks aan het wifi als ik boven zit.

Voor de zekerheid zet ik ook hier om ip-config uit het Cmd even neer:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Steven>ipconfig\
ipconfig\ wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\Users\Steven>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::a545:d0c6:a17:35d3%13
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.53.211
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::2916:9e51:d939:f066%12
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.8
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Tunnel-adapter voor isatap.{5B90CD70-E56C-4456-B65F-11601705E13B}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 9:

Tunnel-adapter voor isatap.{63A3E769-8B26-4CC2-8F44-87F53971FE65}:

C:\Users\Steven>

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg Steven

Het lijkt erop dat je in systeem beheer - network en internet - netwerkbeheer (of zo iets) je bekabeld LAN niet als thuisnetwerk hebt gekenmerkt. Probeer het daar te veranderen en start je computer opnieuw op. En volgens mij heb je gewoon Windows 7.

kunt u iets preciezer zijn?

Ik heb geen idee waar ik dat kan vinden.

Gr steven

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier geen Nederlandse Windows. Waarom probeer je niet gewoon de locatie te vinen. Ik had al geprobeerd het pad zo goed mogelijk te vermelden. Anders kan ik het nog in het Duits geven...

Hoe verbind je de pc? per kabel direct aan de router of via powerline? Of ben je draadloos verbonden? Ik vermoed dat er geen goede communicatie is tussen je pc en de router, waardoor dhcp niet functioneert. Hierdoor krijg je geen ip. Misschien heb je opgegeven dat je een statisch ip wilt gebruiken, maar is deze leeg.
kijk dus even bij de instellingen voor ipv4 onder de eigenschappen van je netwerkadapter. deze kun je vinden onder netwerkverbindingen wat in het configuratiescherm staat.

Zo te zien is ts draadloos verbonden en heeft een ip adres gekregen. En ik heb alleen een Duitse Windows. Misschien kan een van de medeforummers met een Nederlandse windows een screenshot uploaden via je je verbindingen kan zien.
Maar volgens mij heb je je draadloos netwerk niet als thuisnetwerk gekenmerkt.

Ok, zo te zien heeft je LAN-verbinding een zgn. apipa-adres toegewezen gekregen, & dat betekend - als ik het nu goed geleerd heb - dat de DHCP geen IP kan toewijzen.

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.53.211
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Het eerste wat je het beste kan doen is de computer(s) even helemaal uit zetten, & daarna je modem/router minstens 2 minuten uitschakelen.
Daarna de modem/router inschakelen & helemaal laten opstarten. Dan 1 voor 1 de computers aanzetten & helemaal laten opstarten.

Vanwege de exacte beschrijving stuur ik je nu even naar Start, Hulp en ondersteuning, & typ daar in het Zoekvak: netwerk opzetten.
Bovenaan staat de link die je hebben moet, Een thuisnetwerk instellen. Open & voer daarin de Wizard een netwerk opzetten uit.
Herstart na voltooing de computer. Herhaal de Wizard op eventuele andere computers.
Zet nu de computers in omgekeerde volgorde uit (laatste eerst), schakel weer de modem/router 2 minuten uit & herstart die, herstart in normale volgorde elke computer (eerste eerst) volledig opstarten.

Controleer dan of je wel verbinding hebt, & of het toegewezen IP in de reeks 192.168.xxx.xxx zit.

Lukt, of lukt niet & dan is er iets anders aan de hand.

Ik denk eerder dat ts geen netwerkkabel heeft ingestoken... Voor de rest heeft theknight "deridder" gelijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan