Onbekend netwerk - W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernstig

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Ik heb het nodige nagelezen en uitgeprobeerd, maar ik kom niet tot een oplossing. Dus mijn probleem maar hier "dumpen".

Werk nu vanaf mijn laptop die draadloos internet verbinding heeft. Op mijn desktop krijg k het niet voor elkaar.

Het gaat om een W7 en een USB Realtek RTL8187 Network adapter. Daar heb ik de laatste drivers voor gebruikt. Er is ook een Intel Gigabit netwerkverbinding. Beide zijn groen en geven geen geel uitroepteken.

Met de internet kabel krijg ik geen internet verbinding.

Ik zie mijn draadloos verbinding en maak contact. Na invoering van het wachtwoord meldt die dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

In het netwerkcentrum geeft die een onbekend netwerk annex thuisnetwerk aan. In het overzicht geeft die tussen de computer en het onbekend netwerk een geel uitroepteken. Naar internet toe een rood kruis.

Als ik ipconfig/all uitvoer krijg ik een ip adres dat begint met 169 (voorkeur). Er wordt geen standaardgatewayingevuld.

Op het commando ipconfig/renew meldt hij dat er op de draadloze verbinding geen enkele bewerking kan worden uitgevoerd als het medium niet is aangesloten. Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vernieuwen van deze interface: LAN verbinding (Er is geprobeerd toegang te verkrijgen tot een socket op een volgens de toegangsmachtigingen niet toegestande manier.

Ook heb ik het commando netsh winsockreset uitgevoerd en de computer opnieuw opgestart. Dat geeft evenmin een resultaat.

Alle cmd heb ik als administrator uitgevoerd.

Het is blijkbaar gelukt om het oorspronkelijk openbaar netwerk te wijzigen in thuisnetwerk hoewel het bijbehorende icoon niet verschijnt.

Eerlijk gezegd weet ik het niet meer. Twee avonden zelf geknoeid en nu maar erkend dat het mijn pet te boven gaat.

Is er iemand op het forum die nog een oplossing weet?

Vol verwachting klopt mijn hart.

Ernst

Laatst bewerkt:
2 opties:
a. Je opent cmd.exe "Als Administrator" en je voert in het geopende cmd-venster de volgende commando's in:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Daarna het cmd-venster afsluiten en de pc herstarten.
b. Hielp a. niet:
Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Open Netwerkadapters, klik elke netwerkadapter individueel 1x aan en druk op Del.
Als er gevraagd wordt of de driver ook verwijderd moet worden, antwoord zodanig dat de driver blijft staan.
Verwijder zo alle netwerkadapters.
Herstart de pc, de netwerkadapters zouden opnieuw gevonden en geïnstalleerd moeten worden en kijk daarna of het beter gaat.

Tijs.

Eeste poging niet gelukt

Beste Tijs,

Fijn dat je even de tijd wilt nemen om te reageren. Je suggesties uitgevoerd maar De titel zegt het echter al,

Ik heb beide commando's achter elkaar uitgevoerd en de PC opnieuw opgestart.

Hij blijft melden dat er een onbekend netwerk is en geen internet verbinding. Het icoon is een bankje en in het netwerkcentrum een PC met monitor.

Vervolgens beide netwerk adapters verwijderd en opnieuw opgestart. De beide adapters worden geïnstalleerd en zijn gereed voor gebruik. De melding blijft echter onbekend netwerk en geen internet verbinding.

Hoe krijg ik voor elkaar dat het onbekend netwerk omgezet wordt in een thuisnetwerk? Via netwerkcentrum heb ik de netwerklocatie gewijzigd en kan ik die keuze wel aanklikken, maar zegt die dat de wijzigingen niet doorgevoerd kunnen worden.

Wat kun jij nog voor mij betekenen?

Ik hoor graag van je.

Ernst

Ik kan maar aan 1 ding denken: De router waar je draadloos en bedraad mee wilt verbinden werkt niet goed óf is niet goed ingericht. Hij geeft namelijk geen ip-adressen uit, blijkt uit je terugmeldingen.
Herstart die router eens helemaal (haal vooraf even de netwerkkabel naar je pc eruit), wacht totdat de router helemaal is opgestart en sluit dan de netwerkkabel weer aan.

Tijs.

Wel verbonden maar geen internettoegang

Wel een stap(je) verder, maar we zijn er nog niet.

De router uitgezet, kabel er uit gehaald en weer opgestart en aangesloten.

Via het scherm rechtsonder netwerk verbinding meegemaakt.

In netwerkcentrum geeft die aan dat er een draadloos netwerkverbinding en een LAN verbinding is. Alleen het toegangstype is geen internettoegang en het netwerk is onbekend en openbaar.

Bekabeld kan ik niet nagaan of die gekoppeld is. Ik krijg er geen meldingen van. Op de Netgear router van UPC is het lampje niet oranje. Dat is een goed teken.

Draadloos geeft iets meer aan.

In het overzicht geeft die aan dat die verbonden is. Kan ik ook terugvinden in de Thomson draadloos overzicht. De sterkte van het signaal is excellent. Alleen er is nog steeds een onbekend netwerk zonder internet verbinding.

Via config/all achterhaal ik onder andere;

IP routering ingeschakeld > nee

Ethernet adapter voor LAN verbinding
Medium status > Ontkoppeld
Fysiek adres > 00-21-86-1C-2A-76
DNCP ingeschakeld > ja
Auton configuratie ingeschakeld > JA

Draadloze LAN adapter voor Draadloze netwerkverbindingen
Fysiek adres > 00-18-E7-59-63-17
DHCP ingeschakeld > ja
Auton configuratie inschakeld > ja
Link local IPV6adres > fe00: :7c79:d4ca:7hab:5889%13 (voorkeur)
Auton configuratie IPv4 adres > 169.254.88.137 (voorkeur)
Subnetmasker > 255.255.0.0
Standaardgateway > Niets ingevuld

Hij vertelt verder nog iets over DHCPv6 IAID en de client DUIP, de DNS servers, m en Netbios vam TCPIP, maar dat wordt te veel tikwerk. Of wil je dat ook weten?

Hoe krijg ik het netwerk naar een thuisnetwerk met internettoegang?

Ik denk dat ik vlakbij een entree tot de World Wide Web ben. Nog een klein stukje?

Heb jij nog suggesties?

Ernst

Eerst maar eens duidelijk aangeven wat wat is en wat waar aan aangesloten is:
Ik hoor 2 apparaten, maar ik vermoed dat er zelfs 3 zijn:
a. Modem van Ziggo. Is dat de Thomson?
b. Netgear (wifi router meegeleverd door Ziggo)

Thomsons zijn doorgaan ADSL routermodems. Dus ik vraag me af of ik daar gelijk aan heb. Indien ja, dan heb je (dus) ook nog een apart kabelmodem van Ziggo. De Thomson is dan niet te gebruiken voor wifi of bedraad tenzij je 'm eerst ombouwt naar accesspoint/switch.

Graag een extreem duidelijk overzicht van alle apparaten die je hebt, incl. hoe ze onderling zijn aangesloten. Ikzelf verwacht (zie boven) 3 apparaten, maar mogelijk zit het anders.
Ik zou als deel van je setup het volgende verwachten:
Modem van Ziggo, de is via een van zijn LAN aansluiting aangesloten aan WAN aansluiting van de Netgear

Tijs.

Tijs,

Ondertussen meldt zich via ipconfig/all ook de Ethernet adapter voor LAN verbinding.

Het automatisch geconfigureerd IPv4 adres blijft voor bekabeld en draadloos beginnen met 169 in plaats van 192. Daar zit volgens mij het probleem? Duidt dat op een probleem met de DHCP server? Zo ja, hoe krijg ik die dan weer goed werkend? Zo neen, wat kan de problemen veroorzaken?

Via probleem oplosser nagekeken voor netwerkadapter. Daar krijg ik het advies van uit en aanschakelen. Dat heb ik, via jouw advies, al gedaan.

Hij onderzoekt nu het onderdeel internetverbindingen. Als daar iets uitkomt meld ik dat.

Hoop dat jij nog its voor mij hebt.

Ernst

Zie de posting die ik net twee minuten geleden heb gepost.

Tijs.

Samenstelling/aansluitingen

Tijs,

Van UPC komt in de meterkast een data kabel die naar de Cisco EPC3925 modem/router gaat.

Die geeft een 2,4/5 GHZ draadloos netwerk 6551335 af.

Er loopt daarvandaan een kabel naar de Netgear router, die draadloos netwerk 87075 afgeeft.

Vandaar zijn twee PC's bekabeld aangesloten, waaronder de onderhavige probleem computer.

De Thomson TG1223g, die ik genoemd hebt, is de draadloze USB adapter.

Geen standaard samenstelling, maar werkte tot voor kort wel.

De computer zelf komt bij mijn dochter vandaan. Die had bij haar thuis via UPC draadloos internet. Geen moeilijke samenstellingen, maar gewoon rechtstreeks via de Thmson adapter. Na verplaatsen van de computer is die er mee gestopt.

Papa werd aangesproken en die zei dat hij het wel even zou oplossen :). Dat lukt dus niet en nu ben ik hir beland.

Kun je wat met deze extra informatie?

Ernst

Ok, even samengevat:
De W7 computer heeft zowel bedraad als draadloos problemen zodra verbonden met de Netgear.
De andere computer (ook aangesloten op de Netgear) heeft geen problemen.

Wat ik wil weten en dit is superbelangrijk: Is de Netgear via zijn ene WAN/Internet aansluiting aan de EPC3925 aangesloten of via een van zijn 4 LAN aansluitingen?

Is de Netgear netjes via de WAN/Internet aansluiting aangesloten aan de EPC3925 én "de andere" computer staat ook zo ingesteld dat die via DHCP een ip-adres van de Netgear krijgt, dan ligt het probleem echt op de W7 computer zelf.
Heb je echter een van de 4 LAN aansluitingen van de Netgear gekoppeld met de EPC3925 (wat de foute manier van werken is), dan verwacht ik dat "de andere computer" het ene publieke ip-adres vanuit Ziggo heeft, nu. Kijk dat op die andere computer na via cmd.exe -> ipconfig /all

Tijs.

Tijs,

De Cisco is op de Netgear aangesloten via de WAN/Internet aansluiting. De andere twee computers vie een van de 4 LAN aansluitingen.

OP een van de twee ben ik nu dit antwoord aan het tikken. De andere is het "probleem" geval.

Ik kan in ipconfig/all niet achterhalen hoe het IP adres wordt afgegeven. Maar voorheen had ik ook twee computers aangesloten (een van de twee nu afgekoppeld) en dat gaf geen problemen. Dus ik ga er van uit dat de netgear, waarop hij bekabeld is aangesloten, het IP adres afgeeft.

Jouw conclusie is nu dat het aan de computer ligt. Daarvan zijn de adapters verwijderd en weer geinstalleerd.

Zowel bekabeld en draadloos is die computer verbonden met het draadloos netwerk dat de Netgear afgeeft. Alleen is het een onbekend en locaal netwerk en geen internet toegang.

Even mijn leken overwegingen:

Als ik het goed begrijp is het een voorwaarde dat een "geldig" IP adres wordt afgegeven door de router om het internet op te kunnen. Op welke manier gaat dat en is dat te herstellen?

Kan eventueel het netwerk verwijderd worden zodat dit opnieuw aangemaakt moet worden en gekozen kan woden voor ee thuisnetwerk?

Ik zie wel jij nog mogelijkheden ziet.

Ernst

Wat je kunt proberen is een vast ip adres in te stellen op de probleemcomputer. Als dat werkt is dat een workaround, niet de echte oplossing, maar je kunt dan in ieder geval internetten.

Ip-adres dat kunt proberen bij de IPv4 instellingen van de bedrade netwerkverbinding is 192.168.1.253, subnetmasker 255.255.255.0 en als standaardgateway 192.168.1.1 en als DNS servers resp. 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Ik ga er hier vanuit dat de 'goede' computer van de Netgear een192.168.1.x ip-adres heeft gekregen en dat op die computer als standaardgateway 192.168.1.1 staat, wat dan het LAN ip-adres van de Netgear moet zijn.
Controleer of dit klopt op de 'goede' computer via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt & notepad ipconf.txt

Tijs.

Wel thuisnetwerk, geen internet verbinding

Tijs,

Ben weer een tijdje zoet geweest.

De andere/goede computer is alleen bekabeld. Raakte in de war omdat ip adres bestond uit 10.0.0.2

Heb op de probleem computer als ip adres 10.0.0.3 ingevoerd en kreeg uiteindelijk de keuze voor thuisnetwerk. Ik was vervolgens wel met het draadloos netwerk verbonden maar die gaf geen internettoegang aan. Krijg later melding van een IP conflict en heb het gewijzigd in 10.0.0.5. Hij blijft melden dat een andere computer in het netwerk het zelfde IP adres heeft.

Na een herstart heb ik wel een thuisnetwerk en verbinding met een draadloos netwerkverbinding. Maar hij geeft geen internettoegang.

Via IP config/all krijg ik

IPv4adres > 10.0.03 (dubbel)
Subnetmasker > 255.255.255.0
Automatisch geconf IP4-adres > 169.254.88.13 (voorkeur)
Subnetmasker ? 255.255.0.0
Standaardgateway > 1.0.0.1

Er zit nog iets fout.

Gaan wij de goede kant op? Wijs mij de weg alstublieft.

Als het vanavond niet lukt, wanneer heb je dan weer tijd?

Ernst

Laatst bewerkt:
Is de standaardgateway op de werkende pc aangeduid als 10.0.0.1 ? Want in je lijstje klopt er niet veel van (er staat, bijv., 10.0.03 ipv. 10.0.0.3 en standaardgateway 1.0.0.1 terwijl ik als mogelijk waarde daar 10.0.0.1 verwacht):
Indien ja, dan kun je proberen op de probleemcomputer (vul alles precies in, want de computer zal (bijv.) 255.0.0.0 als subnetmasker suggereren etc.!)
ip-adres: 10.0.0.253
subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 10.0.0.1
DNS-servers: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

We horen wel of dat wél geaccepteerd wordt en (hopelijk) ook wat resultaat levert.

Tijs.

Werkt ook (nog) niet

Goedemorgen Tijs,

Je was nog laat bezig. Inmiddels zit ik ook weer achter de computer.

Ik ben inderdaad wat slordig met het tikwerk.

Alles opnieuw ingevoerd volgens jouw opgave.

Wel een thuisnetwerk, maar met beperkte toegang.

Je kunt het terugvinden in bijgaand screenshot. In de voorgrond het IP adres en toebehoren van de IPv$ en op de achtergrond het netwerk centrum met het uitroepteken en het kruis. Voor de volledigheid ook de ipconfig txt van de goede computer bigevoegd.

Probleemcomputer.jpgBekijk bijlage ipconf.txt.

Wat kan er nu nog?

Ernst

Laatste optie die ik hier (vanaf het forum) nog als mogelijkheid zie op de probleem-pc: Heel IPv4 deïnstalleren en daarna opnieuw installeren.
a. Zet alles in de IPv4 instellingen weer terug op Automatisch verkrijgen (ip-adres én DNS-servers)
b. Rechtsklik op de CMD.exe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
netsh interface IPV4 uninstall
Laat het CMD-venster een minuut of 5 open staan, tenzij de melding ontstaat dat je moet herstarten. Herstart in dat geval eerst de computer voordat je het volgende deel uitvoert.
Rechtsklik op de CMD.exe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Dan het volgende commando in hetzelfde CMD-venster:
netsh interface IPV4 install
Laat het CMD-venster weer een minuut of 5 open staan.
Herstart de computer
Check of IPv4 weer aanwezig is in de bedrade en draadloze netwerkverbinding, aangevinkt staat en of die alles op Automatisch verkrijgen heeft staan etc.
Check daarna of het probleem opgelost is etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Om zeker te zijn heb ik mijn instructie van de vorige posting zélf ook uitgevoerd. En inderdaad: Na het ipv4 uninstall commando en herstart stond er inderdaad Onbekend netwerk.
Pas na het tweede deel van de instructie (de ipv4 install en herstart) werkte het weer goed.

Ik geef die instructie dus een goede kans op succes. Hopelijk klopt het ook. :D

Tijs.

Jammer

IPv4 op automatisch gezet en uninstall, herstart, install en herstart gedaan. Ik krijg een onbekend netwerk met geen internettoegang. Als ik de IPv4 info handmatig invoer dan krijg ik een thuisnetwerk, maar geen internettoegang.

Ik ga nu bij mijn dochter het uitproberen. Kijken of het daar nu misschien wel werkt. Anders de uninstall en install methode toepassen.

Als ik elders ben uitgedokterd meld ik mij weer met mijn ervaringen.

Tot zover bedankt en tot later.

Ernst

Nieuwe "werkplek"

Tijs,

Ik meld dit vanuit de woning van mijn dochter en met gebruikmaking van haar draadloos netwerk.

De probleem computer bekabeld aangesloten op de router, maar die geeft het "vertrouwde" onbekend netwerk en (dus) geen internettoegang.

IPv4 verwijderd en weer geïnstalleerd maar dat geeft geen verbetering. Overgegaan op handmatig ip adres

Via ipconfig op laptop de volgende configuratie ingevoerd:
Ip adres > 192.178.0.15
Subnet masker > 255.255.255.0
Default gateway > 192.68.0.1
DNS Server > 213.46.228.196
62,179,104.196

Het wordt wel een thuisnetwerk maar geen internettoegang.

Bij status van LAN verbinding staat rechtsonder problemen vaststellen. Die aangeklikt. Hij meldt dan:
De computer lijkt correct geconfigureerd maar apparaat of DNS server reageert niet.

Kun jij aan de hand hiervan nog een suggestie doen?

Ik merk wel of je nog lekker in de zon zit of dat je even tijd hebt.

Ernst

Dan zie ik (naast herinstallatie van Windows 7) nog 1 optie:
Schakel tijdelijk de anti-virus software uit op de probleemcomputer, omdat die Windows Repair All in One in de weg kan zitten.
Download op een andere computer, breng over en installeer en start Windows Repair All in One op de probleemcomputer.
Kies Next
Kies Next (Malwarebytes AntiMalware gedeelte kan niet worden uitgevoerd, want geen Internet).
Kies knop Check. Indien blijkt dat er bestandsfouten zijn, dan kiezen voor Do It, anders op Next klikken.
[Je moet dan herstarten om de scan/reparatie te laten uitvoeren. Je kunt dan (na een nieuwe start van Windows Repair All in One) deze stap niet nog een keer laten doen via Next.]
Klik op Do It in het System File Check gedeelte. Kijk goed of er geen fouten gevonden werden. Werden die gevonden (en evt. gereparareerd) voer het nóg een keer uit, net zo vaak todat de fouten weg zijn. Blijven de fouten staan, dan op een gegeven moment daar mee stoppen en kijken in de C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log bestand kijken.
Klik Next
Klik op Backup. Is de register-backup klaar, klik op Create bij System Restore. Klik daarna Next.
Klik Start
Kies Select All maar vink daarna uit: 06, 08, 16 en 18
Klik op Start om de reparaties te laten starten. Zodra gedaan, sluit het programma en herstart de computer.
Kijk of het dan beter gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan