onbekend netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxim de vries

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
7
Gegroet, allemaal

Ik heb sinds 3 dagen problemen om internet te verkrijgen op mijn laptop. Hij blijft op de actie identificeren steken. En wordt dus een onbekend netwerk. Met de toegang: alleen lokaal. Dit probleem doet zich voor op 4 verschillende netwerken. de laptop runt op Windows vista home edition.

Bij CMD programma. En dan commando ipconfig komt het volgende eruit:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Mediumstatus…………………: medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6…..: fe80::c0fd:ba0d:7b56:a7%45
Automatisch geconf. IPv4-adres….: 169.254.0.167
Subnetmasker……: 255.555.0.0
Standaardgateway….:

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

Mediumstatus….: medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Mediumstatus….: medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Tunnel-adapter LAN-verbinding* 8:

Mediumstatus….: medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
En die tunnel-adapter LAN verbinding loopt door tot en met 45 met dezelfde uitkomsten.

Ik heb al op internet gezocht naar oplossingen maar alles wat ik ook probeer werkt niet. Kan iemand mij helpen om mijn internet te repareren?

Alvast bedankt.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Heb je al eens alle netwerkkaarten/wireless geherinstalleerd, systeem opnieuw opgestart en weer geïnstalleerd? Windows geeft nu een APIPA (Automatic Private IP Addressing) adres, wat betekend dat er geen "gewoon" netwerk adres gegeven wordt/kan worden.
 
bedankt voor je snelle antwoord,

als dat de herinstalatie is via apperaat beheer, ja die heb ik al uitgevoerd. had geen effect
als dat het niet is hoe voer ik dat dan wel uit
 
Hoe krijgt de laptop normaal de verbinding? Via een Router? Deze en eventueel de modem al gereset?
 
bedankt voor uw antwoord.

ja, een wireles router, heb ik al gereset (is het eerste wat ik altijd doe als ik geen internet werkt 90% van de keren) maar loste het dit keer niet op. maar had ik al wel verwacht, anders zou het niet het zelfde doen bij 4 verschillende netwerken.
 
extra informatie:

2 van de 4 netwerken, hebben WAP sleutel.
en 1 heeft geen beveiliging
en de laatste is het Avans eurodrome netwerk.

de laptop is een Samsung NP-R519.

status van verbinding:
IPv4 - verbindingsmogelijkheden : lokaal
IPv6 - verbindingsmogelijkheden: lokaal
Status van media: ingeschakeld
SSID: "netwerknaam"

nog meer informatie nodig zeg het even.
 
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je die IPv6 moet uitschakelen, misschien in het Netwerkcentrum? (ik heb slechts XP)
 
thnx minal
maar het hielp niet. heb trouwens ook even de locatie aangepast. maar dat bleek ook niet te helpen
 
nog meer extra info:

details van de draadloze netwerkverbinding
eigenschap waarde
berbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel -
beschrijving Atheros AR9285 wireless network adapter
fysiek adres 00-26-5e-14-86-78
DHCP ingeschakeld ja
Automatisch geconfigureerd IPv4-adres 169.254.162.233
IPv4 Subnetmasker 255.255.0.0
IPv4 Standaardgateway
IPv4 DNS-server
IPv4 WINS-server
Netbios via TCPIP ingeschakkeld ja


(als ik IPv6 aan zet komt er het volgende bij te staan)
Link-Local IPv6-adres fe80::e167:981.f9de:a2e9%46
IPv6 Standaardgateway
IPv6 DNS-servers fec0.0.0.ffff::1%1
fec0.0.0.ffff::2%1
fec0.0.0.ffff::3%1

je ziet dus dat ik geen standaardgateway heb dus geen internet. ik weet alleen niet hoe ik dit oplos
 
Ik heb sinds 3 dagen problemen om internet te verkrijgen op mijn laptop.
Bij de basis beginnen. Was het daarvóór allemaal dik voor mekaar? kun je een herstelpunt terugzetten van 5 dagen geleden of zo? Heb je virussen geruimd? Nieuwe hardware/software geïnstalleerd?
2 van de 4 netwerken, hebben WAP sleutel.
en 1 heeft geen beveiliging
en de laatste is het Avans eurodrome netwerk.

Snap ik niet. Wat bedoel je toch met 4 netwerken? En wat is die "Avans eurodrome" dan wel voor iets moois? Als je een modem plus router hebt, kun je met 4 PC's of een speeldinges het internet op maar je zal met één netwerksleutel en één beveiligingsmethode (WEP of WPA/PSK-TKIP of WPA2 dat beter is) moeten inloggen bij je provider.

Je IP4 gegevens laten zien dat je DNS geen IPadressen uitdeelt, die 169.xxxxxx duidt op DNS probleem, submasker is ook niet goed.Doe eens het volgende
Pc uitschakelen en modem en router van het stroom halen.. even wachten
Modem aan.. wachten tot ie volledig is opgestart.
Router aanzetten.. even wachten tot alle lampjes branden.
Pc's een voor een opstarten
 
4 netwerken betekent dat ik met 4 verschillende modems en 4 verschillende routers in 4 verschillende huizen het zelfde probleem heb, en Avans eurodome is het internet op Avans hogescholen.

ik kan hem alleen terug zetten vanaf de laatste update of back-up. back-up maakt hij elke avond dus dat gaat niet meer en laatste up date was 2 weken geleden.

en ik had daarvoor nooit problemen.

de modem en router uitzetten moet ik ff wachten tot dat ik thuis ben ^^ maar thnx voor die tip alvast ff kijken of het werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan