Onbekend PCI Apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonostra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik heb vandaag Windows XP op m'n ASUS laptop F3JC (http://uk.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=f3jc) geinstalleert.

Deze laptop komt standaard met Vista, dus ik moest sommige drivers appart downloaden van de asus site en sommige drivers kon ik gewoon van de driver/utility CD installeren. Nu zijn alle drivers goed geinstalleert behalven een PCI Apparaat.

Ik heb gelezen dat het een cam kan zijn (die btw ingebouwt zit, en met een andere driver al geinstalleert is) of dat ik een andere chipset moet installeren (?). Als dat zo is heb ik een probleem, want op de ASUS site staat geen driver voor XP chipset.

Weet iemand hier iets meer van af?

Zou het erg fijn vinden als ik geen uitroeptekens in me hardware screen zie :)
 
Rechtsklik op het apparaat in Apparaatbeheer, kies Eigenschappen, ga naar tabblad Details, en geef ons de vermelde VEN_XXXX en DEV_XXXX (en, indien aanwezig, ook de SUBSYS_XXXXXXXX codering).

Geheid dat we dan voor je kunnen achterhalen wat het precies voor een ding is.

Tijs.
 
Rechtsklik op het apparaat in Apparaatbeheer, kies Eigenschappen, ga naar tabblad Details, en geef ons de vermelde VEN_XXXX en DEV_XXXX (en, indien aanwezig, ook de SUBSYS_XXXXXXXX codering).

Geheid dat we dan voor je kunnen achterhalen wat het precies voor een ding is.

Tijs.

*HDAUDIO\FUNC_02&VEN_1543&DEV_3155&SUBSYS_10431335&REV_1007\4&CA78ADC&0&0101
*
 
Zoals je hier kunt zien is het een "Motorola SM56 Speakerphone Modem [Videomail Inc]"

Hopelijk kun je op basis van bovenstaande informatie een driver ervoor vinden. Op de link, zoals bovengenoemd worden er een paar genoemd (met link), maar daar moet je verder voor betalen, en bovendien heb ik zelf geen apparaat om mee te testen.

Veel succes,

UPDATE: Probeer de Windows Universal Drivers op deze pagina

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Perfect!

Alhoewel ik niet weet hoe je dat uit die code hebt kunnen halen :confused:

Bedankt!!
 
Die Ven (=vendor: verkoper/fabrikant) en Dev (=device: apparaat) en Subsys (=eventuele verdere onderverdeling in het apparaattype) coderingen kun je op Internet opzoeken, zoals ik gedaan heb.
Het kostte alleen wat meer tijd, omdat de combinatie van Ven en Dev codering niet voorkwam. Dus ben ik uitgegaan van de Ven codering, en vandaaruit heb ik verder gezocht. Zo kwam ik op die eerste site die ik in mijn vorige posting noemde. Je ziet op die pagina o.a. staan: 1543:3155 devices, dat is de Ven en Dev combinatie. Verder zie je op de pagina ook de Subsys genoemd: Jij meldde: "10431335", hetgeen in jouw geval overeenkomt met 1335:1043 op die pagina. Overigens staan ze niet altijd zo 'netjes' bij elkaar in een xxxx:xxxx aanduiding op websites, en dan moet je dus wat verder zoeken.

Ik zie zojuist dat ook een Modem-driver beschikbaar is voor je laptop op de asus support-site zelf:
Modem driver voor XP (32-bit/64-bit), MCE en Vista (32-bit/64-bit).

Maar als je met de universele driver van de modem-fabrikant ook tevreden bent, dan ben ik blij dat het je geholpen heeft! :thumb:


Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost", rechtsonder op de pagina, in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan