onbekend probleem help please

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeroyy

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Hallo ik heb sindskort op mn pc een foutmelding als ik me pc opstart

dat is deze melding

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van winyrd32.rom

Kan opgegeven module niet vinden

Enig idee wat ik kan doen??

help me dan aub..
Leeroyy

Paar dingen:
1. Het lijkt erop dat het een of ander malware ding is dat wordt aangeroepen, maar blijkbaar al (door anti-virus etc.) al van je pc verwijderd is.
Start AutoRuns, klik op het 'verrekijkertje' en zoek op winyrd32.rom. Zodra gevonden, schakel het dan uit door het vinkje ervoor weg te halen.
2. Scan (voor de zekerheid) naar malware. hier staat een instructie waar je mee beginnen kunt.

Succes,

Tijs.

thnx voor je snelle reactie

kzal het proberen

je hoor nog van me

Leeroyy

ik heb btw een Virusscanner van Panda 2010 zat toen bij de pc die we kochten

kan ik hem ook hiermee scannen of speciaal met malware virusscanner?

Je kan nu beter even de malware scanner laten scannen.

Oke hij is al bezig

Ik kreeg btw ook nog een melding van die panda virusscanner

met deze melding:

File Name
Tjr/Boaxxe.Q

en dat als ik me pc opnieuw opstart het weg is, dat heb ik al 6 keer gedaan en nog terug komen

kan deze scanner dit soort virussen ook aan?

Geoon handmatig leegmaken heeft dat geen gevolgen met de rest van e pc??

Nee zijn tijdelijk bestanden. CCcleaner doet dat ook, maar dan op nog meer plekken in Windows is dus beter.

Als je je pc herstart is het bestand weg, maar aangezien een ander besmet bestand er nog steeds op staat wordt dat bestand steeds weer opnieuw geplaatst op die plek.

alle dingen hieboven geprobeet

en nog blijft de melding komen

iemand anders nog een oplossing

Leroyyy

Welke melding bedoel je nu? Die melding over winyrd32.rom of over C:/Windows/temp/xosa.TMP/svhost.exe?

Tijs.

deze krijg ik nu

C:/Windows/temp/xosa.TMP/svhost.exe

maar ik krijg er afentoe meerdere maar dan is alleen svhost.exe anders genaamd

zal ik eens screen plaatsen zodra dieweer komt ??

Laatst bewerkt:
Maak die Windows\Temp map eens helemaal leeg m.b.v. het opstarten van een Live CD.

Een goede keuze hiervoor is de Ubuntu Live CD, omdat die ondersteuning biedt voor veel pc-apparatuur en zich niets aantrekt van rechten die in Windows op die mappen zijn gezet.
Het is overigens hier niet de bedoeling dat je Ubuntu op de harde schijf installeert; bedoeld is alleen van de Ubuntu CD opstarten voor volledige toegang tot die ene map.

Hier wat instructies/links over die Ubuntu Live CD en het gebruik van Ubuntu voor Windows-gebruikers.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
En als ik die stappen dan ga volgen
en start me pc op via die cd, krijg ik dan later nog problemen met
data verlies of iets in die richting ?

als bijlage nog even de virusmeldingen

dat herstarten heb ik al 5 keer gedaan
en de map Windows/TEMP heb ik ookal 6 keer geleegt maar 1 ding krijg ik er neit uit, want die schijnt ingebruik te zijn

Bijlagen

• pic5.png
    pic5.png
    23,7 KB · Weergaven: 49
Die vraag is al eerder beantwoord: \Windows\Temp is een tijdelijke map, en mag dus leeggemaakt worden zonder dat je nuttige bestanden verliest.
En door op te starten van een Live CD zijn er géén bestanden in gebruik, en dus kan de map in zijn geheel leeggemaakt worden, incl. bestanden die in Windows 'in gebruik zijn'.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan