onbekend prog in ZA

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Ik heb ZA toestemminbg gegeven een prog binnen te laten zonder goed te kijken wat het was. En nu staat er een onbekend prog in ZA. Ik heb 't inmiddels geblockt en was van plan het te verwijderen. Tegelijk is mijn opstartlijst uitgebreid met een onbekend prog. Is dat misschien hetzelfde prog? Ik wil de vink hiervoor weghalen en zien wat er gebeurt. Doe ik daar verstandig aan?

Geplaatst door hendricus
Ik heb ZA toestemming gegeven een prog binnen te laten zonder goed te kijken wat het was. En nu staat er een onbekend prog in ZA. Ik heb 't inmiddels geblockt en was van plan het te verwijderen. Tegelijk is mijn opstartlijst uitgebreid met een onbekend prog. Is dat misschien hetzelfde prog? Ik wil de vink hiervoor weghalen en zien wat er gebeurt. Doe ik daar verstandig aan?
Hier had nog een bijlage bij gemoeten. Bij deze.

Bijlagen

• scrshot16.jpg
    scrshot16.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 44
hendricus,

1stPage is een gratis HTML editor die je hebt gedownload.

1stPage is a remarkably good HTML editor, considering that it's freeware. The interface is similar to Homesite, so much so that both packages were probably produced in the same development environment using similar components. Many of the functions, such as the right-click popup menus, are similar, and sometimes better, than Homesite's. It's packed with features, including tag colour coding, project management, interactive colour picker, an internal browser, and a table wizard. It's also quite user-friendly, with four user levels: Easy, Normal, Expert, and Hardcore. What really makes the download worthwhile, though, are the added extras: a full HTML 4 reference with Web authoring FAQs, over 400 ready-to-use Javascripts, and 14 'ready-rolled' DHTML scripts.

On the downside, though, it doesn't have Homesite's extended search and replace facility, tag editing is limited to a few tags, there's no frame wizard (a particular nuisance for novices), and the application help documentation is very sparse so that you have to learn how to use the package without guidance. Still, when you're getting such a good package for free you can't expect everything.

Het is hier te downloaden:

http://www.cti.hull.ac.uk/malang/authoring/authtools.html

http://meboe.com/html1/

Saldos, misschien stond mijn pijl wat slordig in die bijlage. Het gaat niet om 1stPage, maar om het onbekende prog wat daarboven staat. Zie ook die pijl onder, die wijst op geen info.
Btw tegelijk met het verschijnen van die ZA boodschap komt er nu bij elke nieuwe startup een venster met de boodschap:wizard nieuwe hardware installeren. PCI modem. Daar heb ik helemaal niet om gevraagd. Ik snap dit alles niet goed meer. Kun je me hiermee wat verder helpen?

hendricus,

Dat ziet er niet echt kosher uit. Ik zou maar even scannen met je virus scanner en daarna ook op www.housecall.nl want zonealarm zou je tenmiste moeten zeggen welk bestand dat is.

Ga naar de programma's in zonealarm. Rechts-klik op het bestand in ZA en verwijder het.
Dan zou het opnieuw terug moeten komen. Zodra het opnieuw terug komt, dan zou er iets bij moeten staan. Kun je dan zeggen wat zonealam zegt als ZA je vraagt of je toegang wil verlenen aan dit programma?

Laatst bewerkt:
housecall en AVG geven geen virus aan. Ik heb even een systeemherstel gedaan naar gisteren om van dat venster af te komen. In Za staat dus nu dat prog in volle glorie met vier vinken om erin en eruit te mogen! Alleen generic host en messenger staan zo ingesteld . Dat geeft al voldoende aan dat er iets niet deugt. Van het ZA rapport staat me vaag iets bij van een run32dll-achtige naam die oneigenlijk gebruikt werd en de term new.dot of newdot.exe. Geen van beide zijn in mijn bestanden te vinden....dus. Ik gooi dat prog er nu weer uit en wacht af. Bedankt voor je aandacht
smile.gif
.

hendricus,

newdot is spyware.
Kijk eerst of hij erbij staat door configuratiescherm-software en verwijder hem.
En run daarna spybot of adaware om te kijken of er iets zit.

En als je echt wil zien wat voor programma het is, dan zul je hem toch even uit ZA moeten verwijderen. ALs hij er dan nog is, dan vraagt hij toch weer opnieuw verbinding. En dan kun je zien welk prgramma het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan