Onbekende apparaten in apparaatbeheer na install van Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
114
Hallo,

Zojuist Windows 10 geïnstalleerd over Windows 7 Home Premium (64 bits).
Er blijken een aantal "onbekende apparaten" in apparaatbeheer te staan.:eek:

De Hardware ID's zijn achtereenvolgend:

  • root\ozbus
  • root\amppal
  • clwvd

Mijn laptop is een HP Pavillion dv7-7002ed:
RAM 6 GB,
SSD 256 GB (Systeem)
HDD 600 GB (Data)

Wie kan mij zeggen waar ik de drivers voor deze apparaten kan ophalen en welke apparaten betreft het eigenlijk?:confused:

Graag jullie hulp.
 
Download de
575dc45a29556-sysnativelogo.png
Sysnative BSOD Dump + System File Collection App & plaats deze op het bureaublad.

2. Voer het programma uit: dubbelklik op SysnativeBSODCollectionApp.exe.
Er zal een map in de map Documents aangemaakt worden + een gezipte map:
  • SysnativeFileCollectionApp +
  • SysnativeFileCollectionApp.zip

De Sysnative BSOD Dump + System File Collection App wordt niet geïnstalleerd en het zorgt niet voor wijzigingen in het register. Het zorgt alleen voor de aanmaak van de SysnativeFileCollectionApp map + een gezipte map allebei in de Documents folder. Deze kun je elk moment verwijderen, maar wacht hiermee tot je probleem opgelost is..

  • Upload SysnativeFileCollectionApp.zip hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.
 
root\ozbus - Wireless Personal Area Network
root\amppal - Intel Centrino Bluetooth
clwvd - Windows Driver Package for Cyberlink
 
Download de http://www.imgdumper.nl/uploads9/57............
[*]Klik op [b]Toevoegen[/b].................

[*]Post de link in je reactie.[/list][/QUOTE]

en hier is dan de gevraagde link:
http://www.daniel.vanmelzen.eu/uploads/8FMIXnFYSbv1X7a.zip

[quote="edmoor, post: 5802883"][B]root\ozbus[/B] - Wireless Personal Area Network
[B]root\amppal[/B] - Intel Centrino Bluetooth
[B]clwvd [/B] - Windows Driver Package for Cyberlink[/QUOTE]

Bedankt edmoor...

[url]http://www.daniel.vanmelzen.eu/uploads/8FMIXnFYSbv1X7a.zip[/url]

Dit is de link.
Maar ik kreeg ook te zien, dat ik het SynsnativeFile......zip-bestand moest opsturen.
Deze is ruim 500 kB en daarmee te groot, getuige de reactie foutmelding. Mag maar 100 kB zijn.:(
Hoe moet ik nu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Download bij Hewlett Packard → Klik op Identify now

Download hier de volgende stuurprogramma's:
  • Wireless Personal Area Network
  • Intel Centrino Bluetooth
  • Windows Driver Package for Cyberlink
 
Download bij Hewlett Packard → Klik op Identify now

Download hier de volgende stuurprogramma's:.........
]

HPlink gedaan, laptop identified, maar dan....:
"We were unable to find any drivers for your product. Drivers may be in development so please check back at a later date or visit the product homepage.
Is er ook een oplossing zonder check back at a later date?
Het geeft me een onzeker gevoel, als er dingen in mijn laptop zitten, die niet of niet naar behoren werken.

Ik heb gezocht naar de driver(s) voor de Intel Centrino Bluetooth.
Ik vond het e.e.a.: JP-BT_18.1.1525.1445_t64.exe
Heb dit gedraaid en uitgepakt.
Heb vervolgens via apparaatbeheer handmatig naar de drivers gezocht op C:\
Na enkele minuten werd iets gevonden en geïnstalleerd met melding Intel Centrino... en nog wat, w.o. geslaagd.
Na herstart laptop weer in apparaatbeheer gekeken en.... ja hoor, het onbekende apparaat met hardware ID toot/amppal was er niet meer.
Voorlopige conclusie: dit (centrino) is opgelost.

Nu de andere 2 nog:
  • Wireless Personal Area Network
  • Windows Driver Package for Cyberlink

Hier heb ik ook gegoogled, maar niks gevonden, waarmee ik dacht iets te kunnen.:(

Ik hoop, dat je me verder kunt helpen.
Maar wel alvast bedankt voor je hulp tot nu toe!:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het geprobeerd.
De uitkomst is, dat ik bijna allemaal zeer oude of zelfs extreem oude drivers zou hebben.
Dat geloof ik niet na een upgrade naar windows 10 waarin de drivers worden meegeleverd.
Onder de apparaten van de drivers als hievoor bedoeld (zeer, extreem oud), bevinden zich niet de 2, waarvoor ik volgens mijn 2e post 30-7-2016 de drivers nog mis.
Dus ik weet eerlijk gezegd niet, wat ik van dit programma moet denken. Het is wel "Free", maar als ik er mee doorga, dan moet ik het kopen. Ook weer zo-iets geks.
Heb je misschien nog een andere suggestie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoeft helemaal niks te kopen. Verder kan je dat programma gewoon z'n werk laten doen.
 
Binnengekomen bij beheer:
Best Helpmij.nl team,

Mijn probleem is nog niet opgelost.
Ik heb nog steeds 2 "onbekende apparaten" in apparaat beheer staan:
Root/ozbus resp. clwvd.
Zij staan volgens reacties op mijn vraag voor:
-Wireless Personal Area Network
Resp.
-Windows Driver Package for Cyberlink
Ik heb hiervoor de drivers nog niet kunnen vinden.
Misschien kunt u mij verder helpen.

Met vriendelijke groet,
 
Hallo gast0205,
Niet erg attent van mij om niet meteen op je suggestie te reageren. Maar ik had het niet gezien en word vandaag gewezen op je vraag of het met Win 8 drivers op mijn HP wil lukken. Excuus.
Bij de Win8 drivers onder de door jouw opgegeven link ( http://support.hp.com/nl-nl/drivers...ment-Notebook-PC-series/5226224/model/5269982 )vind ik niet:
-Wireless Personal Area Network
noch
-Windows Driver Package for Cyberlink
Misschien zitten ze er tussen verstopt, maar ik herken niks, waaraan ik kan zien dat ze ergens onder zitten.
Zou jij nog eens kunnen kijken welke van de getoonde drivers voor de hierboven bedoelde apparaten zijn?
 
Kan je in je apparaatbeheer eens met rechts klikken op de onbekende apparaten -> kies Eigenschappen -> tabblad Details -> kopieer (rechtsklik + kopiëren) en plak hier in je topic het volledige hardware-id, zie afbeelding :

57d1d2fe87f57-hardware_id.jpg
 
Kan je in je apparaatbeheer eens met rechts klikken op de onbekende apparaten -> kies Eigenschappen -> tabblad Details -> kopieer (rechtsklik + kopiëren) en plak hier in je topic het volledige hardware-id,....

Resultaat hiervan is:
Snap 2016-09-09 at 22.45.13.jpg
resp.
1e onbekende apparaat:
Snap 2016-09-09 at 22.46.20.jpg
en
2e onbekende apparaat
Snap 2016-09-09 at 22.56.12.jpg

Dit is feitelijk, wat ik eerder al heb aangegeven.
Kun je er wat mee?
 
Het was me niet duidelijk of de info die je in bericht #1 postte compleet was, bij deze weten we dat. :thumb:

Maak eerst een herstelpunt aan: http://www.computeridee.nl/workshop/hoe-maak-je-een-systeemherstelpunt-aan-in-windows-10/

clwvd staat voor CyberLink WebCam Virtual Driver. Op de HP website zegt men daarover het volgende: "This driver is installed as part of the YouCam software". Deze software kan je downloaden via de link in bericht #11 (Cyberlink YouCam Software 5.0.1.3202).

Is met de installatie van deze software het "clwvd probleem" opgelost ?
 
....
clwvd staat voor CyberLink WebCam Virtual Driver. Op de HP website zegt men daarover het volgende: "This driver is installed as part of the YouCam software". Deze software kan je downloaden via de link in bericht #11 (Cyberlink YouCam Software 5.0.1.3202).

Is met de installatie van deze software het "clwvd probleem" opgelost ?

Gevonden: Cyberlink YouCam Software v.7.0...
Download ("free" $ 30,- betaling later) en install = OK
Ik zie mezelf op het scherm voor het scherm zitten, dus via de webcam.
In apparaatbeheer vind ik nu onder Besturing voor Geluid, Video en Spelletjes:
Snap 2016-09-10 at 12.40.16.jpg
Dus er zit een driver voor de webcam en heeft Hardware id = clwvd7.
Computer blijft draaien (tot nu toe) dus dit lijkt OK (afgezien van koopverplichting).
Het "Onbekend Apparaat" blijft wel staan in apparaatbeheer.

Nu de andere onbekende nog: root/ozbus
Dit staat voor WPAN = Wireless Personal Area Network.
Als ik het goed heb begrepen staat dit voor verbindingen van apparaten met mijn computer via "korte afstand zend-ontvangst", waarbij het netwerkmedium b.v. IR of Blue-tooth is.
Bluetooth werkt want ik kan er verbinding mee maken met mijn smartphone en er is ook een PAN-adapter te zien in apparaatbeheer:
Snap 2016-09-10 at 13.31.42.jpg
Ook hier blijft het "onbekend apparaat" staan.
Misschien verwijderen uit apparaatbeheer?
 
Gevonden: Cyberlink YouCam Software v.7.0...
Download ("free" $ 30,- betaling later)

Deze software kan je downloaden via de link in bericht #11 (Cyberlink YouCam Software 5.0.1.3202).


Ik zocht het nodige voor je op, postte de link voor de download bij HP (+ gaf uitleg wat je precies moest downloaden en installeren) en jij, jij gaat dan nog eens op zoek naar betalende software ??? ... een bijzondere keuze noem ik dat. :d

Als ik het goed heb dan werkt nu alles zoals jij verwacht van je laptop of heb ik het fout ?
 
Ik zocht het nodige voor je op, postte de link voor de download bij HP (+ gaf uitleg wat je precies moest downloaden en installeren) en jij, jij gaat dan nog eens op zoek naar betalende software ???
... een bijzondere keuze noem ik dat. :d
Dat is netjes uitgedrukt....
Ik heb de link van post #11 wel degelijk gevolgd, maar vond in 1e instantie niet de CLWVD en kwam al verder zoekend op de Youcam software v7, die gekocht moet worden. Heb dat niet gedaan in afwachting van je reactie! Installeerde wel Free trial!
Nu ik nog eens onder de link #11 heb gekeken (en nu verder dan mijn neus lang is) vond ik de Youcam software v5. De v7 gedeïnstalleerd en de v5 gedownload en geïnstalleerd, waarna deze perfect werkt. De melding in apparaatbeheer is dezelfde zonder het cijfer 7.

Ook de WPAN doet het goed, d.w.z. geen onbekende apparaatvermeldingen meer in apparaatbeheer.

Hartelijk dank voor je werk voor mij en vooral voor je geduld!:thumb:
 
Ziet er goed uit, fijn te lezen dat nu alles naar wens is !

Bedankt voor je feedback. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan