Onbekende D: schijf blijft melding geven vol te zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toetertje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2016
Beste helper,

Ik heb een laptop met een HDD en SSD drive (respectievelijk E en C). Op beide drives is voldoende ruimte beschikbaar. Namelijk ongeveer 75 GB op de C schijf (SSD) en ongeveer 500 GB op de E schijf (HDD).

Toch krijg ik telkens de melding van mijn laptop dat een drive vol is, maar deze melding gaat over een D: drive. Als ik de verkenner open zie ik inderdaad een D schijf, en ik zie ook dat deze in totaal 27,9 MB ruimte heeft, waarvan nog maar 1,7 MB beschikbaar. Als ik de schijf open zie ik geen bestanden.
Ik weet niet wat dit voor schijf is en ook niet hoe ik er ruimte op kan vrijmaken zodat de melding verdwijnt.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Alvast bedankt.

Groet,

Arjen

Welkom bij de Helpmij!

Ga naar configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer. Maak een prt-scr en post die in je volgende bericht.
Maak tevens een print screen van "Deze computer" en voeg die tevens bij.

Verder graag antwoord op de volgende vragen :
- Welke Windows verie
- had je dit probleem zomaar opeens, of is er wat aan / met de machine gebeurd?

Laatst bewerkt:
Printscreen

Beste gast0225,

Dank voor je snelle reactie.
Hierbij de gevraagde printscreen.

Groet,

Arjen

Printscreen.jpg

Zoals je ziet heb je veel meer 'drives'. (zoals een usb stick die ingeplugd zit + een externe hhd disk van Seagate)

Het ziet er naar uit dat jij of iemand anders ooit zelf een (kleine) partitie (D) hebt aangemaakt.

Verder zie ik dat het wisselbestand NIET op de C schijf staat. Jij of iemand anders heeft dus een keer aan Windows zitten 'sleutelen'.

Laatst bewerkt:
D schijf

Zoals je ziet heb je veel meer 'drives'. (zoals een usb stick die ingeplugd zit + een externe hhd disk van Seagate)

Het ziet er naar uit dat jij of iemand anders ooit zelf een (kleine) partitie (D) hebt aangemaakt.

Verder zie ik dat het wisselbestand NIET op de C schijf staat. Jij of iemand anders heeft dus een keer aan Windows zitten 'sleutelen'.

Ok, ik zelf niet in ieder geval. Voor hoever ik weet heb ik 'm zo gekregen. Is een custom made laptop van BTC. Misschien hebben zij het gedaan?
Die andere drives had ik tijdelijk aangesloten toen ik de screenshot maakte, omdat ik wat foto's gemaakt heb en die aan het overzetten was naar mijn back-up schijf. Ook zonder dat die aangesloten zijn krijg ik de melding over de D schijf.

Enig idee hoe ik het een en ander kan herstellen/goed kan zetten?

Groet,

Arjen

Backup je bestanden voor het geval het mis gaat. Formatteer die partitie en je krijgt de melding niet meer. Maaaaaar, contact éérst BTC. Voor hetzelfde geld staat er een recovery op die partitie.

Laatst bewerkt:
op die schijf van 28MB staat echt geen recovery op hoor.

Je kunt gewoon rechtermuisknop erop doen en partitie verwijderen.
Dan is je melding weg.

eventueel daarna rechtermuisknop op je E partitie en je schijf uitbreiden.

Geen risico's. werkt altijd.

@hans013 : als het het je eigen computer was dan oké, maar we hebben het hier over de machine van een voor jou en mij wildvreemd persoon. Ik ga best een heel eind met je mee, (zeker ook omdat er kennelijk mutaties op die partitie plaatsvinden, maar omdat TS die partitie zelf niet heeft gemaakt én hij de machine dus kennelijk zo gekocht en geleverd heeft gekregen, is het niet ondenkbaar dat de winkel daar herstelbestanden op heeft gezet. Het zal vermoedelijk geen officiële recovery te zijn, maar de partitie kan wel alle op de machine staande software bevatten.

Daarom vind ik jouw opmerking over de rechtermuisknop en de partitie verwijderen, een beetje te voortvarend. Een belletje naar de winkel kost een dubbeltje en slechts een paar minuten van de tijd van TS. Veiligheid voor alles!

Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat daar iets van een bootmanager oid gestaan heeft om zo eventuele herstelpartities te maken. Ik zou eerst goed kijken (aangezien de partitie vol staat) wat er precies op staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan