Onbekende partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Op mijn HD staat een partitie met als label *:, groot 100 MB waarvan 65,84 MB niet gebruikt en met status "System" en als type "primary". Deze partitie is onzichtbaar in mijn "Computer" maar wel te zien in EaseUs Partiton Master. Graag zou ik nu willen weten wat de inhoud is van die partitie (34,16 MB) en dit kan bij mijn weten alleen als ze zichtbaar is in mijn "Computer". Ik probeerde reeds de naam via EaseUs te veranderen in een drive-letter maar dat lukt mij niet. Wie geeft mij raad? Of is die partitie niet te benaderen? Alvast bedankt voor de info.

vaak is dit een OEM partitie die de BIOS gebruikt om via MBR te booten.
Het leuke is als je een computer wilt hijacken om een ander o/s erop te zetten (wat de OEM standaard niet toestaat) toch deze OEM te killen.
Dit kun je doen met diverse linux programma's die op ultimate boot cd of hirens staan.
Je voegt dan de OEM ruimte samen tot één partitie en zet daar een nieuwe bootloader op.
Als je mazzel hebt vindt je ook nog een boot-image die je BIOS unlocked, en zo doen wij onze dingen.

In jouw geval zou ik er dus zeker niet aanzitten :)

Je kunt zonder die partitie. Als je eerst je HD leeg indeelt in de gewenste partities dan kun je voor de 1e normale partitie kiezen bij het installeren om daar Win7 op te zetten. Dan wordt die extra 100 MB partitie niet aangemaakt is mijn ervaring. Laat je een HD zonder partities over aan de installatie van Win7... dan krijg je hem er altijd gratis bij....

Precies.. en door zelf te partitioneren is die extra partitie niet aangemaakt, dus blijkbaar niet nodig waar men het over denkt.... te hebben...

Nog een nuttige link, wellicht overbodig na de link van @Lange Pier.
DOOR SYSTEEM GERESERVEERDE PARTITIE
Wordt de DVD van Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate op de gebruikelijke wijze opgestart dan wordt naast de Windows-partitie óók een primaire door het systeem gereserveerde partitie van 100 Mb aangemaakt (voor de Windows Recovery Environment en BitLocker).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan