onbekende programma's die op de achtergrond meedraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

typtrop

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2002
Berichten
117
Hi Caveman.

Op die startuplist staat ze niet als dusdanig genoemd maar bij ctrl-alt-del zie ik o.a de volgende programma's staan waarbij ik vraagtekens heb:

Atrack
Navapw32
Winmgmt
Rttray
Lamapp
Rnathchk
Em-exec
Devldr16
Osd
Lvcoms
Ahqtb

Is er uberhaupt een manier om zelf te kunnen bepalen wat een programma eigenlijk doet en of ie er wel in hoort?

Thanx
 
Geplaatst door typtrop
Op die startuplist staat ze niet als dusdanig genoemd maar bij ctrl-alt-del zie ik o.a de volgende programma's staan waarbij ik vraagtekens heb:

Atrack= Norton internet security
Navapw32=Norton antivirus
Winmgmt= Used for Enterprise Management. If you are not an IT Administrator you don't need it to be running. Also runs from the PCHealth "scheduler" - refer

Rttray=???
Lamapp=Norton internet security?
Rnathchk
Em-exec=??
Devldr16= van Creative
Osd= iets van hewlett packard (weet niet wat)
Lvcoms= Norton liveupdate
Ahqtb= van Creative


Is er uberhaupt een manier om zelf te kunnen bepalen wat een programma eigenlijk doet en of ie er wel in hoort?
Ik heb de meeste toch uit de links van Caveman gehaald.:)
 
Ik heb bijna alle programma's uit de links van Bennie ( mucho gracias ) kunnen verklaren. Zit nu nog met niet te verklaren:
Alarm
Enternet
Mmkeybd
Rftray
 
Die MMkeybd is volgens mij van je Keyboard.
Heb je soms een office keyboard met functie knoppen?
Ik heb zelf een Smart office Xp keyboard en heb hetzelfde in mijn opstart staan.
 
Heb een Packard Bell systeem en het toetsenbord heeft functietoetsen en een activ board ( e-mail, internet, tv-out, etc etc. ).

Maar, terugkomend op mijn bericht, weet iemand wat die andere programma's zijn?
 
Rftray = "Logitech GameCam" <niet nodig>

Die andere ken ik niet. Alarm, is dat ZoneAlarm? Of een andere Firewall? Staan er geen padnamen vermeld?
Haal anders gewoon de vinkjes weg en zet vinkjes weer terug als je problemen ondervindt.


Groetjes,
Bennie
 
Bennie, waar vind ik de eventuele padnamen ( deze programma's zie ik staan na ctrl-alt-del !! ) en/of vinkjes? Ik kan de programma's ook niet vinden via deze comp, config, software.

Chao.

Michel.
 
typ in start\uitvoeren:

msconfig [enter]

Ga naar tabblad opstarten. Daar kan je zaken uitvinken. Rechts moet er een padnaam staan, al weet ik niet zeker of dit ook voor Win ME geldt.

Kijk anders in het register:
Typ regedit in start\uitvoeren:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kijk wat daar allemaal staat.

Groetjes,
Bennie
 
Bennie, ik weet inmiddels dat enternet betrekking heeft op cable wanadoo en alarm een progje is van een Corel programma.

Ik ben er dan wel zo'n beetje uit nu.

Allemaal zeer bedankt voor de hulp. Wat een prachtig medium en goede site.

Zal me binnenkort zeker weer melden met een andere vraag.

Sunny.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan