Onbekende Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
119
Ik heb nu al een geruime tijd het programmaatje "SYSMETRIX" op mijn pc.
Het programmaatje geeft o.a. aan hoe veel cpu er word gebruikt en of ik mail heb, en zo....
Bovendien ziet het er leuk uit (met de mogelijkheid om diverse skins toe te passen)
:D
Maar wat het ding ook aangeeft, is of mijn pc wel of geen verbinding heeft met het internet.
Wat ik nu zo vreemd vind, is dat ik (volgens dit programma) al verbinding heb met een ip adress (127.0.0.1) zonder dat ik verbinding heb gemaakt!!!
(direct waneer ik mijn pc heb opgestart)
Weet iemand waarom dit zo is, en (nog belangrijker) of het kwaad kan????
Ik heb m'n pc al eens door gespit om te achterhalen welke internet verbinding op dat moment loopt, maar kan helaas nixx vinden. :confused:
 
127.0.0.1 is de 'local host'; gewoon je eigen pc dus.
 
Ja...dus...o...maar eh...

Dit is niet het zelfde als mijn ip adres.
Hoe zit dat dan?
 
127.0.0.1 is WEL jouw eigen IP-adres.

Dit is je lokale IP adres. Als je wilt weten of je netwerkkaart wel werkt kan je een commando sturen naar dat adres bijvoorbeeld.

Het is ook handig als je een website of database host op je eigen PC.


sysmetrix.gif
is je programmatje he?
 
Laatst bewerkt:
127.0.0.1 wordt ook wel je loopback adres genoemd, maar is niet je ip adres van je provider
 
Hmmmmm....??

Jep...
Dat is mijn progje!
(cool he?!)
Alleen is mijn skin nóg mooier!
:p :D

Maar eh...Wat houd dat local host in dan?
Ik bedoel...127.0.0.1 is volgens mijn pc níét mijn ip adres.
En bovendien...
Als ik wel zelf verbinding heb gemaakt, en ik kijk vervolgens in de "sysmetrix configuratie" op het tabblad network, dan zie ik dat er een nieuw ip adres bij is gekomen die wel een accurate weerspiegeling geeft van mijn tcp/ip verkeer.
 
127.0.0.1 is je locale IP-adres. Dat verschilt inderdaad van het IP-nummer dat je van je provider hebt gekregen.
 
o.k...

O.k.
Het begint mij al wat duidelijker te worden.
:)
Maar hoe moet ik sysmetrix dan instellen dat deze alleen mijn eigen ip adres controleerd zodat deze direct aangeeft of ik wel of niet internet verbinding heb.
(in het programma zelf, kan ik dat namelijk niet vinden)
Mijn "sysmetrix" geeft namelijk aan dat ik ALTIJD verbinding heb!?!?
En dat vind ik nog al vaag:confused:
 
dat deze alleen mijn eigen ip adres controleerd

dat doet hij toch ook ;)? Jij wil alleen controle van je Internet verbinding hebben neem ik aan.

Waar dat precies zit weet ik niet, zelf gebruik ik het niet. Toch eens goed kijken bij de opties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan