Onbeperkt muziek downloaden voor 3,50 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Digitalerevolutie.nl

De echt interessante legale downloadsites komen uit Spanje (en zijn gelukkig ook vanuit ons land te gebruiken). Na Weblisten brengt dit land nu ook Puretunes voort, een muziek-downloadparadijs waar je voor 3,50 euro gedurende acht uur alle bekende en populaire muziek kunt downloaden die je wilt hebben.

Dat Weblisten en Puretunes tegen een habbekrats onbeperkte muziekdownloads kunnen aanbieden komt door de Spaanse auteursrechten- organisaties.


Deze zijn in tegenstelling tot hun buitenlandse collega's (o.a. de Buma/Stemra in Nederland) wel bereid om tegen gunstige voorwaarden contracten af te sluiten met downloadsites. Dit maakt het aanbod van deze sites legaal, de rechthebbenden krijgen voor iedere download een vergoeding die de downloadsites zijn overeengekomen met de auteursrechtenorganisaties. Een andere belanghebbende partij, de platenmaatschappijen, worden bij deze overeenkomst buitenspel gezet. Deze claimen dan ook dat de constructie illegaal is.

Bij Puretunes, wat deze week van start is gegaan, kost 8 uur onbeperkt downloaden dus 3,50 euro. Voor 22 euro kan je een maand lang de hele muziekcatalogus leegzuigen, een jaar lang te keer gaan kost 147 euro. De binnengehaalde MP3 muziek kent geen beperkingen of beveiligingen en kan dus gewoon worden gebrand en gekopieerd. Weblisten heeft een vergelijkbaar aanbod.

Als test zijn de eerste 25 liedjes via Puretunes gratis te downloaden.
www.puretunes.com / www.weblisten.com
 
als ik m'n nieuwe hdd heb ga ik ertegenaan!!!
 
Kazaa is nog steeds gratis ???
thumb-up.gif
 
pretunes is lekker
ik maak een lijstje met albums, betaal ff 3.50 en down ze!!!
 
Ik heb alleen niet zo'n snelle verbinding op het moment, vandaar dat ik maar €16,- betaal.. maar in juni zit ik wel op 500kb/s met @Home :eek: :D!! Dan ben ik nog niet van plan €3,50 te betalen aangezien ik verwacht dat ik op Kazaa of IRC meer kan krijgen. En ook qua software e.d.
 
Gnagna :evil:

Wij krijgen straks op school 2mb/sec (met eventuele upgrade tot 16 mb/sec).

Dan ga ik pas downloaden:D:D:cool:.
 
Geplaatst door XP_PC
Gnagna :evil:

Wij krijgen straks op school 2mb/sec (met eventuele upgrade tot 16 mb/sec).

Dan ga ik pas downloaden:D:D:cool:.

Mja tot je school met de BSA aan de stok krijgt.
 
Ik heb me aangemeld hiervoor, zodat ik eest 25 nummers kan proberen....nog niets ontvangen. Klopt dit ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan