Onbeveiligd netwerk met MAC filtering?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braindamage

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2005
Berichten
1
Hey mensen, ik heb een vraagje

Ik heb een draadloze router (D-Link) waarop ik dus draadloos een laptop (intel centrino) en een pc met een pci wlan kaart (US robotics) op zou willen aansluiten.
De laptop logt zich meestal wel succesvol aan op de router (als encryptie aanstaat), maar de pci kaart weigert zich aan te melden wanneer het netwerk beveiligd is. De instellingen zijn nochtans hetzelfde als bij de laptop. Het gebeurt regelmatig dat de laptop wel verbonden word met de router maar geen IP adres toegewezen krijgt (ookal staat de dhcp server aan) en bij de router kan ik dan ook zien dat hij wel verbonden is.
De pci kaart daarentegen krijgt zelfs geen verbinding met de router, en de statuspagina van de router maakt ook geen melding van een verbinding met die pci kaart.

Het fijnste zou natuurlijk een oplossing zijn om toch te kunnen aanloggen op de router met encryptie, maar is het ook veilig als ik de encryptie afzet zodat het wlan netwerk onbeveiligd is en dat ik dan in de plaats met de router aan MAC adress filtering doe? Want dan loggen ze beiden aan zonder problemen, ik veronderstel dat er dan ook niemand op mijn netwerk kan geraken.

[edit]Wel raar is dat als ik aanlog op het onbeveiligd netwerk, dat er bij 'draadloos netwerk' staat dat ik geen verbinding heb terwijl ik toch op internet kan[/edit]

Ik heb al geprobeerd netwerkkaart opnieuw te installeren enzo, maar telkens zonder resultaat

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan