onbeveiligd netwerk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maxi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
als je een onbeveiligd draadloos netwerk(zonder passwoord beveiliging of zo) hebt waar verschillende computers een internet verbinding hebben. dus de internet verbinding delen. bv PC A en PC B delen een internetverbinding. is het dan bv mogelijk dat PC B bestanden kan vinden van PC A en vice versa. met bestanden bedoel ik dus internet pagina historie, cookies, downloads.. etc.

Laatst bewerkt:
Nee. ;)

De gedeelde documenten op beide pc's zijn voor de ander bereikbaar (tijdelijke internet bestanden, cookies en downloads staan daar niet in). Maar dat is verschillend in te stellen per pc, zo kun je het ook als alleen lezen instellen. Op beide pc's moet je dan wel dezelfde netwerkgroep gebruiken.

Als je geen netwerk wilt gebruiken dan zou je (eventueel, ligt aan je router) de netwerkfunctionaliteit van je router uit kunnen zetten. Dan kunnen computers wel op het internet maar elkaar onderling niet via een netwerk bereiken.

Maar PC A of PC B zijn het probleem niet, voor PC X moet je oppassen! ;)
(Iemand anders die inlogd op je onbeveiligde netwerk.)

Waarom is het eigenlijk onbeveiligd? Lukt WPA niet? :)

Vr. Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Nee. ;)

De gedeelde documenten op beide pc's zijn voor de ander bereikbaar (tijdelijke internet bestanden, cookies en downloads staan daar niet in). Maar dat is verschillend in te stellen per pc, zo kun je het ook als alleen lezen instellen. Op beide pc's moet je dan wel dezelfde netwerkgroep gebruiken.

Als je geen netwerk wilt gebruiken dan zou je (eventueel, ligt aan je router) de netwerkfunctionaliteit van je router uit kunnen zetten. Dan kunnen computers wel op het internet maar elkaar onderling niet via een netwerk bereiken.

Maar PC A of PC B zijn het probleem niet, voor PC X moet je oppassen! ;)
(Iemand anders die inlogd op je onbeveiligde netwerk.)

Waarom is het eigenlijk onbeveiligd? Lukt WPA niet? :)

Vr. Gr. Egel.

is misshien domme vraag maar hoe weet je welke gedeeld zijn en welke niet?

en WPA dat is toch die netwerksleutel/passwoord.? ik denk dat ik die ooit al heb proberen intestellen ma het lukte me niet, ik ben niet goed met comps. gewoon om te verhinderen dat de buren of iemand in de buurt onze verbinding gebruikt om bv vanalles te downloaden waarbij ik dan met traag internet zit.

Vertel mij je adres (huisnummer hoef ik niet) en ik kom met mijn laptop langs (in de straat) en laat een berichtje achter op je beeldscherm ;) :D . als pc X................
Daarnaast vertel ik je welke sites je vorige week hebt bezocht.

[edit] en als IK achter pc B zou zitten, zou ik je hetzelfde kunnen vertellen [end edit]

Laatst bewerkt:
Vertel mij je adres (huisnummer hoef ik niet) en ik kom met mijn laptop langs (in de straat) en laat een berichtje achter op je beeldscherm ;) :D . als pc X................

[edit] en als IK achter pc B zou zitten, zou ik je hetzelfde kunnen vertellen [end edit]

Het beveiligen van een thuisnetwerk is vaak overtrokken. Wat jan en alleman op hun pc doen, is voor de doorsnee hacker niet interessant.

Op basis van dat gegeven zouden meer mensen hun verbinding gewoon moeten open zetten, zodat er onderweg altijd wel ergens een verbinding is waar je op kan surfen.

Ben je zakelijk bezig, dan word het een ander verhaal.

JA, kan wel. Maakt niet uit hoor. Maar als ik op een map klik en ik klik op share...
kan ik hem toevoegen aan het netwerk. Je hoeft niet de mappen perse naar de netwerk locatie te gooien. Dat is niet waar. Je kan het ook laten staan en dan toevoegen.

en hoe doe je zoiets?

Dát mag je op het grote boze W W W opzoeken, uitleg genoeg daaromtrent. De globale werking is natuurlijk simpel: iemand rijdt met een wifi laptop door jouw straat en de wifi pikt een niet beschermd netwerk op. De rest is dan een peuleschilletje.

Een niet beschermd netwerk is ook érg goedkoop internetten voor de buren................ ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan