Onbewust verzenden van virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Hallo,

Ik krijg geregeld mails, die door norton tegengehouden worden, en dat ik enkel een raport van de mail in mijn mailbox ontvang(dor norton). Hierbij dacht ik dat alles onschadelijk gemaakt was, maar sinds kort krijg ik mails van iemand die zegt dat ik steeds virussen naar hem stuur, ik heb het nog maar van één persoon gehoort. En, raar, maar waar, die persoon staat zelfs niet in mijn adresboek vermeld, hoe kan dat dan?
En hoe kan ik dat ongewild verzenden van virussen tegengaan? Oh ja, mijn virusscan is volledige up to date.
Alvast bedankt!

Groeten

Pieterjan

als die persoon niet in je lijst staat, kan hij (volgens mij) geen virus van jou hebben gekregen...
handige manier om dit tegen te gaan: maak een nieuwe user aan, met als naam 0000 en emeel adres: 0000@013957.be (deze bestaat nl niet)
als een virus zich zo via je lijst wil verzenden lukt um dat niet, omdat die 1e niet bestaat (zo is het mij hier ooit ongeveer verteld :p)

Vanaf NAV.2002 word ook de uitgaande mail op virussen gescant.
Dit laat hij ook zien in een kader (moet bij opties dus wel aangevinkt staan).

Geplaatst door aaajeetee
als die persoon niet in je lijst staat, kan hij (volgens mij) geen virus van jou hebben gekregen...
handige manier om dit tegen te gaan: maak een nieuwe user aan, met als naam 0000 en emeel adres: 0000@013957.be (deze bestaat nl niet)
als een virus zich zo via je lijst wil verzenden lukt um dat niet, omdat die 1e niet bestaat (zo is het mij hier ooit ongeveer verteld :p)

aaajeetee,
Even voor alle duidelijkheid: je hebt !000 als eerste email adres in je adreslijst. Dat heeft absoluut geen zin, want het is een hoax en werkt niet om virussen te voorkomen.
Voor meer informatie zie hier:
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99213

Geplaatst door Pieterjan
Hallo,

Ik krijg geregeld mails, die door norton tegengehouden worden, en dat ik enkel een raport van de mail in mijn mailbox ontvang(dor norton). Hierbij dacht ik dat alles onschadelijk gemaakt was, maar sinds kort krijg ik mails van iemand die zegt dat ik steeds virussen naar hem stuur, ik heb het nog maar van één persoon gehoort. En, raar, maar waar, die persoon staat zelfs niet in mijn adresboek vermeld, hoe kan dat dan?
En hoe kan ik dat ongewild verzenden van virussen tegengaan? Oh ja, mijn virusscan is volledige up to date.
Alvast bedankt!
Groeten
Pieterjan

Pieterjan,

Jij bent niet de persoon die besmet is, maar de besmette persoon heeft jou in zijn/haar adres boek en dat is de reden dat die mensen jou email adres en naam zien en niet van de besmette persoon.
Een van de virussen die dit bijvoorbeeld doet is het Klez virus.

Je bent waarschijnlijk niet besmet, maar als je twijfels hebt, kun je natuurlijk altijd een virus scan doen op www.housecall.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan