Onboard audio werkt niet (goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
928
Hallo,

Sinds kort doet mijn onboard geluidskaart (Realtek HD Audio) het niet. Ik krijg maar geen geluid uit m'n 5.1 boxen.
De USB speaker (van de ''Logitech EasyCall desktop") doet het wel (dus zou je zeggen dat de audio chip WEL werkt..het geluid moet ergens vandaan komen).

Heb een schoon OS geinstalleerd (XP Home, niet zozeer door geluid, maar pc was totaal gecrashed). Heb afgelopen tijd vaak OS opnieuw geinstalleerd, en altijd heeft het geluid het ZONDER drivers gedaan, weliswaar 2.1, maar toch.
Nu dus niet :)

In de bios staat AC'97 enabled, HD audio enabled.
Nieuwste drivers geinstalleerd, werkte niet, nieuwe eraf en wat oudere van mobo cd'tje gepakt, zonder resultaat.
Bij de drivers zit een programmatje om het geluid te regelen, omgeving te veranderen etc. etc, dat staat er bij Control Panel niet.

Rectsonder zie ik ook niet het speakertje waarmee ik het main volume etc. kan regelen.

Mobo is Asus P5N-E SLI. (Of jullie de rest nog nodig hebben betwijfel ik)

Mijn ideeen zijn op, iemand nog suggesties?

Alvast bedankt,

MaartehhM
 
Standaard na een nieuwe installatie van het OS: eerst de chipset-drivers (staan ook op dat mobo-cd'tje), daarna de Realtek HD Audio Driver installeren. In de chipset-drivers zit onder andere een audio-controller, installeer je die niet, dan kan de Realtek onboard soundchip niet met de chipset "praten" ook al heb je wel de Realtek HD Audiodriver geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, Klinkt logisch :D

Zal het even proberen. Bedankt voor je antwoord.
 
Nieuwste chipset drivers geinstalleerd, maar zonder resultaat. Heb daarna nog een keer de audio drivers geinstalleerd, maar dat had ook weinig nut blijkbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan