Onboard geluid uitzetten op mobo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hoi

Ik heb laatst wat probleempjes gehad met mijn pc waardoor ik genoodzaakt was om batterij van mobo eruit te halen ..waardoor uiteraard bios is gereset ...en ik maar denken waarom mij creative audigy kaart het niet doet ? ben in bios geweest op geluidskaart op mobo uit te zetten maar ik kan die niet vinden ?( normaal staat er audio of iets ) maar ik kom er niet uit ?denk dat het anders aangegeven is ? het is een gigabyte p35 mobo en windows 7 64 bits!

Alvast bedankt

Mikey

Hallo ,

Volgens mij hoef je dit niet in de bios uit te schakelen , zelf heb ik geen ervaring met windows 7 maar dit principe zal denk ik hetzelfde zijn als in windows xp.

Als je namelijk een andere geluidskaart in je pc hebt moet je deze in je desbetreffend besturingssysteem aangeven.

In Xp doe je dit als volgt : Start --> Configuratiescherm --> Geluiden en apparaten --> daarna na de tab Audio en hier kan je dan je audioapparaat uitkiezen.

Veel success

Hoi !

Kijk even onder: " Integrated Periphicals" .

Daar zou "on-board audio" bij moeten staan.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik heb azalia codec in bios gezien en dat is eigenlijk het enige denk ik wat met mijn onboard audio te maken heeft ,,die stond al op disabled ...het is niet gelukt ...weet er iemand nog een optie???

wat een drama dit ....!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mikey:evil:

Hoi !

Zoals al gezegd: ook als je de on-board sound niet uitschaleld en je installeert de Creative-kaart zouy je geluid gewoon moeten werken.

Wel via Configuratiescherm - geluid de juiste geluidsbron selecteren.

Greetz,

Harry.

In configuratie scherm kan ik het niet eens zien dat creative is aangesloten? lijkt wel of hij het niet herkent !?

ik ga weer even zoeken in bios of het anders is aangegeven ,,,als ik azalia codec op auto zet dan installeert hij realtek audio drivers en creative ziet hij niet eens ,,,,???

Het is al gelukt ...het was een kwestie van kaart eruit halen ..opstarten daarna weer erin steken en drivers installeren ..zal ik maar admin worden hier !!!)))))))))))))

:thumb: maar evengoed bedankt mensen voor een snelle reactie )

Gr Mikey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan