crash
Verenigingslid
- Lid geworden
- 16 aug 2001
Ik heb een probleem met m'n onboard geluidskaart.
Het geluid hield er gisteren plotseling mee op.
Geen geluid meer uit te krijgen.
Het gaat hier om een Gigabyte Ga-8knxp (rev 1.0) moederbord, met een Realtek ALC655 AC'97 audio CODEC chip (6-channel).
Wat heb ik inmiddels geprobeerd.
Soundmax drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.(diverse versie's)
Bios gereset.
Bios geflasht met een oudere en nieuwere versie.
(zit een dual Bios chip op)
In Windows bij Configuratiescherm>geluiden en audio apparaten gekeken of de geluidskaart wel het standaard apparaat is.
Dat staat allemaal goed.
Bij volume regelingen gekeken, daar staat niks op "dempen".
De geluidskaart wordt goed herkend en staat ook zonder uitroepteken in apparaatbeheer.
Normaal hoort de software automatisch te reageren, als je de stekker van de boxen aansluit op de geluidskaart(Jack sensing), dit gebeurt ook niet meer.
Als ik zelf de software handmatig laat dedecteren op aangesloten boxen, dan krijg ik de melding "Connection fail".
Iemand enig idee wat ik nu nog kan proberen om er geluid uit te krijgen?
Het geluid hield er gisteren plotseling mee op.

Geen geluid meer uit te krijgen.
Het gaat hier om een Gigabyte Ga-8knxp (rev 1.0) moederbord, met een Realtek ALC655 AC'97 audio CODEC chip (6-channel).
Wat heb ik inmiddels geprobeerd.
Soundmax drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.(diverse versie's)
Bios gereset.
Bios geflasht met een oudere en nieuwere versie.
(zit een dual Bios chip op)
In Windows bij Configuratiescherm>geluiden en audio apparaten gekeken of de geluidskaart wel het standaard apparaat is.
Dat staat allemaal goed.
Bij volume regelingen gekeken, daar staat niks op "dempen".
De geluidskaart wordt goed herkend en staat ook zonder uitroepteken in apparaatbeheer.
Normaal hoort de software automatisch te reageren, als je de stekker van de boxen aansluit op de geluidskaart(Jack sensing), dit gebeurt ook niet meer.
Als ik zelf de software handmatig laat dedecteren op aangesloten boxen, dan krijg ik de melding "Connection fail".
Iemand enig idee wat ik nu nog kan proberen om er geluid uit te krijgen?