onboard grafische kaart niet voldoende voor windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb op een HP dc5100 SFF windows 7 geinstalleerd en dat werkt eigenlijk allemaal prima. Alleen als ik windows 7 opstart flitst er altijd een scherm voorbij met allemaal vertikaal gekleurde strepen. Daarna werkt windows gewoon goed. Kan dit daaraan liggen dat de onboard videokaart niet goed genoeg is voor windows 7?
mvrgr. Kanyarat.
 
Weetje zeker dat alle stuurprogramma's voor die videokaart zijn geïnstalleerd?
 
Ik ga dat gelijk nog even na kijken. Ik heb nog een aanvullende vraag: Wat is eigenlijk het verschil tussen een actieve en een passief gekoelde kaart. Moet een actief gekoelde nog ergens anders op aangesloten worden?
 
Goedemorgen,

Passief gekoeld wordt de kaart gekoeld door een koel blok en actief wordt de kaart gekoeld door een ventilator maar over het algemeen hoeven beidde geen extra aansluiting
 
Actief is met ventilator en passief zonder. Onborad is meestal passief in een pc. Laptop is het wel actief.
 
Nooit te oud om te leren! Ik heb de nieuwste driver er nog op gezet, maar dat streepjes scherm blijft voorbij flitsen.
 
Te slecht lijkt me geen oorzaak aangezien ik het ook op een laptop met een 32MB videokaart had gezet met een prestatieindex van 1.0. Geen strepen gehad.
 
Bleek toch aan de onboard video te liggen. Goedkoop kaartje erin gezet en alles is perfect!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan