onboard lan a7n8x-vm/400

Status
Niet open voor verdere reacties.

rensk

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Ik krijg geen verbinding met internet
ik heb de chipsetdriver gedownload van de asus site
en alles werkt behalve internet terwijl hij geen fout meer aangeeft bij apparaatbeheer
en het rare is dat als ik de pc opstart met knoppix 5.1 dan kan ik daarmee wel gewoon op internet

kan iemand mij mss helpen

Klik op Start --> Uitvoeren en type daar in: CMD en druk op OK

Type nu in: ipconfig/all > c:\ip.txt

Ga met windows verkenner naar de c:\ en daar zie je een text bestandje staan met de naam ip.txt. Open die en kopieer alles en plak dat even hier in het topic.

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: nss-920f3c13072

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

NVIDIA nForce MCP Networking Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 01-23-45-67-89-AB

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.29.30

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Standaardgateway. . . . . . . . . :

Laatst bewerkt:
Je krijgt geen ip-adres van je Router of als je die niet gebruikt van je Kabel/ADSL modem.

Als je een ipadres krijgt wat begint met 169..... dan geeft Windows een 169.... adres omdat hij niets krijgt. Hiermee kun je altijd simpel controleren of dat goed gaat.

Je moet dus even de instellingen van Netwerk instellingen bekijken
Start > Instellingen --> Netwerkverbinding
Je ziet nu 1 of meerdere netwerkkaarten
Dubbelklik op de de juiste netwerkkaart
Kies voor Eigenschappen
Selecteer het TCP/IP protocol en klik op de knop Eigenschappen
Vermeld even hoe de instellingen staan.

** de namen kunnen iets anders heten aangezien ik Vista gebruik en geen XP bij de hand heb. Gok erop dat je met XP werkt. Vermeld dat ook even voor de duidelijkheid.

Doe ook nog even
Start --> Uitvoeren > CMD en klik op OK
Type nu in : ping 127.0.0.0 en druk op enter
vermeld even wat je voor melding krijgt.

de instellingen staan op automatisch

en de ping is geslaag 0% verlies

OS = XP

Gebruik je een router of zit je rechtstreeks op het modem van je provider.
Heb je kabel of ADSL
Vaste PC of Laptop
Netwerkkabel of Draadloos

Met knoppix gaat het goed dus we kunnen uitsluiten
1. kabels
2. Modem
3. router (eventueel)

Blijft over zover ik even kan bedenken
1. Toch iets niet goed met het stuurprogramma van de netwerkaart.
2. Netwerkkabel die niet helemaal lekker is. Soms zit er een loos contactje in een stekker

p.s heb je na installatie van de drivers de PC ook opnieuw gestart.
Brand er een groen lampje bij de netwerkaart

- Kabel
- Vaste PC
- Netwerkkabel
- aan de kabel licht het niet heb er verschillende geprobeerd
- stuur programam's ook verschillende geprobeerd nog geen goeie gevonden

Probeer dit eens en WinsockFix.exe

http://www.micromar.nl/comp/tool/WinsockXPFix.exe

Lost ook veel problemen op. Daarna even je PC opnieuw opstarten en weer proberen of internet weer werkt. Via het programma kun je ook een backup maken van de registry. Doe dit voor de zekerheid ook even voor je in het programma op Fix klikt.

Schakel voor de zekerheid ook tijdelijk je Windows Firwall uit en herstart de pc.
Kijk daarna weer of het werkt.

Zo niet dan Firewall weer aanzetten
Werkt het wel dan blokkeert deze dus je netwerkkaart.

Ook kun je nog proberen

start => uitvoeren => typ: cmd en druk op enter
DOS scherm opent. Typ hier: ipconfig /release en druk op enter
Je IP zal normaal wijzigen naar 0.0.0.0
Typ vervolgens ipconfig /renew en druk op enter.
Als alles correct werkt zal je een ip adres krijgen dat begint met 192

Laatst bewerkt:
En heb je de tip ervoor ook geprobeerd die ik aangaf.

Probeer dit eens en WinsockFix.exe

http://www.micromar.nl/comp/tool/WinsockXPFix.exe

Lost ook veel problemen op. Daarna even je PC opnieuw opstarten en weer proberen of internet weer werkt. Via het programma kun je ook een backup maken van de registry. Doe dit voor de zekerheid ook even voor je in het programma op Fix klikt.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je naar de eigenschappen van de netwerkkaart gaat en dan heb je een tabblad met de naam Eigenschappen.

Daar kun je kiezen voor Speed of iets wat erop lijkt. Standaard staat deze altijd op Auto.
Zet hem als test eens op 10 half of 10 full duplux om te kijken of er dan iets gebeurt. Herstart voor de zekerheid even je PC.

ik heb alle standen geprobeerd uit dat lijste maar geen van allen werkt er :(

Aangezien het met Knoppix wel werkt kun je uitsluiten dat het de router of kabel is. Het ligt dus aan Windows maar wat het nu nog kan zijn geen idee meer.

Wat je nog zou kunnen proberen is om even een andere MAC adres aan de netwerkkaart te koppelen. Bij dezelfde instellingen als je de snelheid hebt kunnen veranderen kun je ook een andere mac adres invoeren. In het netderlands heet de optie: Netwerkadres
In het lege veld vul je dan in: 77-33-65-47-54-FF

In het verleden kreeg ik bij 1 pc ook geen ip-adres en nadat ik dit veranderde lukte het ineens wel. Waarom geen idee maar het werkte, is het proberen waard.

ik heb het ingevoerd maar zonder de streepjes anders past het niet maar ik krijg nog steeds geen verbinding.
zou het miscchien wekren als ik het ip niet op automatisch zet(weet alleen niet wat ik daar in moet vullen)
.

Laatst bewerkt:
Je zou het kunnen proberen maar je moet dan wel weten welke gegevens je daar moet invoeren. Je router deelt bepaalde adres uit en die moet je dan wel gebruiken met dezelfde opbouw. De meeste delen uit als 192.168.1.xxx (xxx vervang je door een getal van 1 t/m 254) Elke pc geeft je weer een andere nummer, dus Pc1 192.168.1.10 Pc2 192.168.1.11 etc

Subnetmask is altijd: 255.255.255.0
Standaard Gateway daar vul je het Ip-adres van je router in. Dit is het adres waarmee je ook je router kunt instellen. Dit is vaak 192.168.1.1 maar dit moet je wel zeker weten. Kijk hiervoor even je je boekje van de router.

DNS kan je ook op hetzelfde adres zetten als de Standaard gateway

Alles kun je instellen bij de eigenschappen van je netwerkkaart. Daar zoek je het TCP/IP protocol op en zet je de optie aan voor handmatig. Daarna kun je de getallen invullen.
Let wel op dat het steeds velden zijn van 3 characters. Als je dus een 1 moet invullen dan laat je de overige 2 zitten en ga je naar het volgende veldje.

Maar begin denk ik sterk te twijfelen aan je windows opgeving en denk dat je maar eens moet gaan nadenken over om Windows opnieuw te installeren. Want als deze laaste stap ook niet werkt zou ik het ook zo even niet meer weten wat het nog meer kan zijn.

Je zou nog eens Hitmanpro kunnen laten controleren of er mogelijk spyware op staat die iets doet maar is een kwestie van proberen. www.hitmanpro.nl

Laatst bewerkt:
hitman pro download die niet alle programma's die hij nodig heeft,
dit kan dus niet werken of zie ik dit verkeerd ?

windows opnieuw installeren heb ik ook al meerdere malen geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat je wel nog gewoon de Asus driver voor je Lan moet downloaden en installeren...

Wanneer het zo zou zijn dat Knoppix die standaard aan boord heeft maar Windows niet, dan heb je ook dit probleem!

Misschien deze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan