Onboard of Nvidia video kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

malahoeloe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
Hallo, ik heb voor mijn school een laptop besteld.
Dit was de Asus A52JC.
Nu heb ik iets vaags ontdekt. Bij mijn DXDIAG staat er bij beeldschermen nl. INTEL HD terwijl er een Nvidia 310M in zou moeten werken. Wanneer ik de INTEL HD kaart uit wil zetten dan heb ik geen beeld meer en moet ik de PC opnieuw opstarten.
Hoe kan ik mijn laptop op de NVIDIA kaart laten werken?
Deze is nl. een stuk beter lijkt me.

MVG

Weet je zeker dat die 310M er werkelijk in zit dan?
kijk eens even in systeembeheer wat voor videoapdapter wordt aangegeven. Staan ze er allebei in?

ja hij zit er zeker in, ik kan hem ook vinden.
In het nvidia configuratie scherm kan ik ook instellen dat ik bij bepaalde programma's de video kaart moet gebruiken maar ik wil hem gewoon op alles. niet alleen bij bijv. photoshop..

Dit heeft Asus juist zo geïmplementeerd, zodat de accu zoveel mogelijk gespaard wordt.
Normaal kan de onboard kaart het prima aan met internet/mail en officetaken.
Zodra er wat van de videokaart geëist wordt schakelt de 310M in.
Mooi systeem.

mvg Leo

dus er is geen mogelijkheid om de onboard te stoppen en verder te gaan op de nvidia kaart? dan zou ik de hele laptop zelf opnieuw moeten installeren zonder dat ik alle asus software er op zet?
Bedankt voor het antwoord

Mogelijk lukt het wel.
Op hun supportsite is een configuratie tool te downloaden.
Of dat werkt durf ik niet tezeggen, want mogelijk is e.e.a in het BIOS in te stellen.
Dit vindt je waarschijnlijk in de bijgeleverde handleiding (deze is eventueel ook op de supportsite te downloaden)

Als t goed is kan je in de BIOS instellen of die videokaart onboard moet gebruiken of iets anders.

Als t goed is kan je in de BIOS instellen of die videokaart onboard moet gebruiken of iets anders.

dit dacht ik inderdaad ook maar kon er nergens iets over vinden, wanneer ik thuis ben zal ik de handleiding even doorlezen en anders contact opnemen met asus.

iedereen bedankt voor alle antwoorden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan