onboard of pci card?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik heb nu een Gigabyte 7VAXP mobo met daarop dus ook een geluids chip.(AC97 Realtek ALC650 6-channel sound Chip)

In mijn oude pc heb ik echter nog een SB live5.1 pci card zitten.
Is het nu beter om de onboard chip te gebruiken(dus minder onderdelen op het mobo) of is zelfs een SB live5.1 superieur aan een onboard chip?

B.Jager

Ik zou gewoon de onboard gebruiken, niets mis mee.

ik zou 't niet met zekerheid durven zeggen, het enigste dat ik weet is dat de AC97 chip een hele behoorlijke geluidsschip is............... maar of die nou onderdoet voor de 5.1.......... ik neem aan van wel.

ok ik heb ditzelfde dus ook heb gisteren ASUS A7N8X Deluxe gekocht zit de Realtek ALC650 (AC97 codec) in en ik kan je vertellen omdat ik hier reviews over gelezen heb dat deze beter is dan de SBLive deze onboard kost namelijk minder van je CPU,
hierbij is hij ook nog eens 6.1 ipv 5.1 en dus al weer een verbetering ;) ik heb zelf mijn SBlive 5.1 Value eruit geknikkerd en gebruik lekker deze onboard tot nu toe ben ik tevree ;)

Vriendelijk groet Ecl1pse

het maakt veel verschil welke geluidschip er gebruikt word maar beauty is in the eye of the beholder zeg ik altijd maar. On board scheelt in ieder geval wel 1 pci slot

ik heb even een aantal testjes gedaan en een aantal games op EAX en DVD gekeken en ik kan je vertellen dat ik idd verschil merk kwa CPU Usage en het geluid wat eruit komt is psies hetzelfde :D dus uhmz ik raad echt af om er een geluidskaart bij te zetten TENZIJ je een audigy hebt ofzo :D

vriendelijke groet Ecl1pse

Ik probeer het eerst dus gewoon zonder pci kaart.Mocht het niet naar mijn zin zijn,kan ik er altijd nog een kaart in zetten;).

Bedankt voor de input mensen:thumb:

B.Jager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan