Onboard Realtek AC'97 Geluid doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op dat plaatje dat ik gepost heb, staan bovenin vijf langwerpige menuknoppen.

Heb jij dat niet?

Eén daarvan is Geavanceerde instellingen.

In het plaatje zes, maar de Wizzard heb ik weggelaten.

Laatst bewerkt:
werken je boxen eigenlijk wel? je kunt ze testen door er een discman aan te sluiten

Ja de boxen werken, want ik heb ook andere boxen gedaan maar was zelfde probleem

Boeing_737

heb jij msn messenger ofzoiets waar we even alleen kunnen praten want anders kom je steeds in de war en dit gaat zo sloom.

btw, heb je misschien nog andere stappen?

Zoek weer Geluiden en audioapparaten op.
Ga naar de tab Spraak en druk op Hardware testen.
Zet wel je microfoon aan.

hayri zei:
Boeing_737

heb jij msn messenger ofzoiets waar we even alleen kunnen praten want anders kom je steeds in de war en dit gaat zo sloom.

btw, heb je misschien nog andere stappen?
Nadeel is, dat er dan geen helpers meer meekijken.
Toe net was het even verwarrend, maar een ander kan wel iets zien,
waar wij overheen kijken.

Ik ben aan het eind van de softwarematige aanpak.

Rest er nog een paardemiddel.

Jij hebt de Realtekdrivers toch nog bij de hand?

Ga naar Systeem, Harware, Apparaatbeheer en zoek bij Besturing voor geluid, video en spelletjes de Realtek AC97 Audio op.

Rechtsklik met de muis erop en kies voor Installatie ongedaan maken.

Als het lukt om Windows hem na een herstart weer te laten installeren, Wizzard nieuwe hardware, zou er misschien iets gebeurd kunnen zijn.

je zou de drivers eruit kunnen gooien door middel start > instellingen > configuratiescherm > systeem > tabblad hardware > apparaatbeheer

en dan je systeem reboten worden de drivers automatisch herkent en geinstalleerd zou ook een oplossing kunnen zijn dat je geluid het dan weer compleet doet verder weet ik het niet dit is mijn laatste idee

Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
je zou de drivers eruit kunnen gooien door middel start > instellingen > configuratiescherm > systeem > tabblad hardware > apparaatbeheer

en dan je systeem reboten worden de drivers automatisch herkent en geinstalleerd zou ook een oplossing kunnen zijn dat je geluid het dan weer compleet doet
Tja, iets te laat.:D
Even als grapje tussendoor: op dit plaatje is de rakker te zien in een systeem;

Realtek-chip

Edit: die plak met de hertshoorntjes, dus.

Laatst bewerkt:
Toen je in het begin zei, dat al van alles had geprobeerd heb je absoluut niet overdreven.

Ook met het weghalen van het apparaat in Apparaatbeheer?

Laatst bewerkt:
Eerder heb je latenn zien dat je bij die mixer kunt komen.
Heet officieel Volume Control.

Zou je daar nog een keer naar toe willen gaan?
Klik dan op Opties en dan Eigenschappen.
In het scherm wat je nu ziet staat naast het woord Mixer in een rechthoekig venster zoiets als Realtek AC97 Audio rear output. Tenminste als je ergens in het midden het bolletje Afspelen aangeklikt ziet. Verander als het kan die regel van Realtek in Realtek AC97 Audio rear input. Het desbetreffende bolltje Opnemen is nu gklikt.

Staan die Realtek lettes actief, niet doods, grijs in dat venster?

Als dat ook allemaal in orde is, zou ik het echt verder niet weten.

hayri zei:
ik heb dat al geprobeerd de driver opnieuw installe etc
het verschil van opnieuw installeren van de driver zonder het driver te gaan verwijderen
en gewoon verwijderen wordt automatisch herkent en AUTOMATISCH geinstalleerd is heel groot en absoluut maakt het uit welke keuze je maakt en is dus niet hetzelfde driver in de pc proppen en proppen .......................Mod edit: pas hier even op wat je gaat zeggen, je bent hier al eens eerder op aangesproken, netjes houden dus.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Hayri, ben je er uit gekomen?
Heb je alle stappen nog eens rustig nagelezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan