onboard VGA aanzetten zonder beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

MSLourens

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Ik heb in de BIOS de onboard VGA disabled, om een grafische kaart te testen, maar toen ik de kaart in de AGP slot drukte, kreeg ik geen beeld. Dus nu moet ik de BIOS setting onboard VGA veranderen van disabled in enabled zonder beeld... Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet doorlopen om de VGA te enabelen in de BIOS van een Asus P45800? Of heeft iemand een ander idee om weer beeld te krijgen (zonder een nieuwe grafische kaart te kopen)?

Trek de batterij van het bios er eens uit, ga koffie drinken [of sluit de batterijcontacten met een paperclip of iets dergelijks kort, ZONDER DAT DE VOEDING IN HET STOPCONTACT ZIT], zet de batterij er weer in, en aangezien de onboard video waarschijnlijk de "default" instelling is, zal je weer beeld hebben.... Daarna moet je nog wel even de andere bios instellingen nalopen en eventueel aanpassen.....

De goede volgorde zou zijn: videokaart monteren, drivers installeren en dan pas de andere in bios uitschakelen......

In het BIOS kan je ook vaak de primary videokaart-slot instellen. Dus dat eerst de AGP-slot afgaat en als hier niks inzit, gewoon doorschakelt naar een PCI(E)-videokaart of onboard-videokaart.

Trek de batterij van het bios er eens uit, ga koffie drinken [of sluit de batterijcontacten met een paperclip of iets dergelijks kort, ZONDER DAT DE VOEDING IN HET STOPCONTACT ZIT], zet de batterij er weer in, en aangezien de onboard video waarschijnlijk de "default" instelling is, zal je weer beeld hebben.... Daarna moet je nog wel even de andere bios instellingen nalopen en eventueel aanpassen.....

Thanks, het werkte. In plaats van de batterij eruit te halen heb ik de reset jumper voor een aantal seconden verplaatst, leek me een wat veiliger methode. Onboard VGA was idd de standaard setting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan