onboard video kaart aanzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Die videokaart van het moederbord zelf werkt niet of zo doordat ik er een andere videokaart in heb gedaan. Ik wil die van het moederbord gebruiken voor een HDMI kabel naar mijn tv, omdat ik het heel erg irritant vind om elke keer die kabeltjes te verwisselen. Weet iemand hoe ik dit kan doen met de asus M5A78L-M/USB3.

Ik heb op google al veel gevonden maar geen 1 van die dingen kan ik vinden in mijn BIOS.

Hoi,

Ik weet niet of dat gaat werken bij dit type MB, volgens mij is er alleen bij Intel processoren dit mogelijk d.m.v. Lucid Virtu, een softwarematige schakeling tussen de insteek videokaart, en anderzijds de onboard, en dan ook nog vanaf een MB met minimaal de Z68 chipset.

Wat ik wel heb gevonden, in het bios kun je onder ADVANCED > CHIPSET de primaire videokaart aanwijzen.
En als dat eenmaal gewijzigd is in de onboardkaart als primair display, zou je even in Windows moeten kijken of je de kaarten daar kunt wisselen.

Zoiets heb ik ook gezien in de bios, maar dan heb ik 4 opties, terwijl ik helemaal niet zoveel videokaarten heb

Hoi,

Nee, dat klopt, althans, daar ga ik vanuit.
Je hebt alleen 2 keer PCI-e slots, een PCI slot ( waar ook een videokaart in kan ) en een onboard.
Wat je daar zou moeten selecteren is IGFX-GFX0-GPP-PCI.
Daarmee zet je de onboard kaart als eerste, en de insteekkaart als 2e.
En dan als Windows opstart, en je hebt geen beeld moet je de signaalkabel overzetten naar de onboard uitgang, daarna zou je even in Windows moeten kijken of je de insteek kaart kunt selecteren, maar ik denk het niet eerlijk gezegd om de genoemde reden.

Bedankt voor je hulp. Ik heb op amazon een hdmi splitter gezien dus koop ik die wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan